Quan SEAT va guanyar a tots els superesportius

Per poder entendre el protagonista d’avui, cal matisar que hi va haver una època que SEAT es prenia molt de debò la competició com demostra el fet que va ser campiona del món de ral·lis diverses vegades.

L’any 2003, Seat va participar al Campionat d’Espanya de Gran Turismes i va sorprendre tothom participant amb una berlina, el que podia ser tmabé un taxi de Barcelona. Un Seat Toledo molt especial. Però sí això va sorprendre, encara més ho va ser que guanyés. Cal imaginar-nos un Seat Toledo participant contra Lamborghinis, Porsches, Ferraris i guanyant! Així que l’any següent Seat va voler revalidar el títol, però va pensar que necessitava alguna cosa una mica més especial.

Així que va crear el Seat Cupra GT. Aquest cotxe era un prototip basat en el Salsa i el Tango. El Seat Cupra GT tenia un xassís tubular i portava un V6 biturbo amb dos turbos Garrett, evidentment d’origen Audi era el mateix cor que havia utilitzat el Toledo el 2003 i amb què li havia pintat la cara als millors esportius del món.

seat cupra gt

Desenvolupava 475 cavalls i arribava als 290 quilòmetres per hora i es convertia així al Seat més ràpid de la història. Aquest cotxe no només era potent, sinó que en bàscula marcava tan sols 1100 quilos. Com a curiositat, un dels responsables d’aquest projecte declarava que només pujar-lo al camió era una odissea, ja que només sobraven dos mil·límetres per cada part per la seva gran amplitud.

El 2004 hi va haver un canvi de reglament, ja que marques com Lamborghini, Ferrari, Porsche no podien permetre que un simple Toledo vencés en aquesta categoria, així que el reglament prohibia els motors turbo. I aquí és quan els SEAT, en mans de l’equip Sun-red, substituiria el V6 biturbo pel V10 del Lamborghini Gallardo.

Lamentablement, malgrat l’esforç d’aquestes unitats, van resultar poc competitives i el millor lloc que va aconseguir un top deu. Però bé, això va servir per demostrar que quan SEAT vol, pot. Actualment es pot veure aquest model al museu de Seat, ja que tan sols es van fabricar dues unitats.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

3 COMENTARIOS

Subscriu-te
Notificació de

3 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments
Jaume Poch
1 Mes fa

Brutal el Toledo GT, i brutal l’erecció que provoca 😍😍😍

Enric Sans
1 Mes fa
Reply to  Jaume Poch

Jaume Poch tal com trempar… feia patxoca

Jaume Poch
1 Mes fa
Reply to  Jaume Poch

Enric Sans Havia de matitzar «l’erecció que EM provoca» jajaja Sempre m’ha posat molt burru l’estètica d’aquest aparell 😁