El cap de Prodrive va ser seleccionat com a membre de l’equip de treball per buscar solucions a la situació que viu el WRC
David Richard va ser el promotor del canvi de format dels ral·lis antics als ral·lis actuals. De recorreguts lineals amb trams que gairebé no es repetien a uns recorreguts en forma de trèvol on els trams es repeteixen per bucles. Va ser per allà als inicis dels 2000 quan era el màxim responsable de l’empresa promotora del Campionat del Món, aleshores, l’ISC (International Sportsworld Communicators).
Richards, un empresari britànic de pedra picada, va veure l’oportunitat de negoci adquirint els drets televisius del WRC l’any 2000 fent-se amb el control de l’empresa ISC. Durant aquells anys, l’empresa va treballar per millorar la cobertura televisiva i promocionar el campionat entre un públic més ampli, us sona aquesta cantarella?
L’any 2006, Richards va decidir fer un pas al costat i va vendre ISC a North One Television per poder-ser dedicar a la seva altra empresa i pel qual era conegut dins dels ral·lis, Prodrive. Segons el propi Richard, el pas al costat va ser per dedicar el seus esforços al projecte que tenia conjuntament amb Subaru, marca que va acabar abandonant el campionat dos anys després.
El negoci de North One Television va patir pèrdues financeres des que es va fer càrrec de la promoció del WRC l’any 2006. No va ser fins al 2012 quan Red Bull Media House es va fer càrrec del campionat.
Ara Richards, ideoleg dels ral·lis moderns, ha estat seleccionat per la FIA per formar part d’un grup de treball per trobar solucions al baix interès que hi ha pels ral·lis a l’actualitat. En una entrevista per a diferents mitjans, el patró de Prodrive explicava les decissions en termes del format dels ral·lis, un tema tan important com ho són les noves regulacions tècniques.
Personal limitat
Segons Richards, que forma part del grup de treball de la FIA que està darrere del concepte per al futur, s’espera que a partir de l’any que ve es produeixin canvis més generalitzats als esdeveniments i als parcs d’assistència. Els plans per limitar el personal dels equips als esdeveniments es duran a terme en un procés esglaonat al llarg dels dos propers anys.
Ni assistència centralitzada ni trams en bucles
Richards va explicar que l’abandonament del format de trèvol és degut al fet que els avenços tecnològics han resolt els problemes de comunicació del passat, que van instigar la necessitat d’un parc de servei central.
Més versatilitat
Richards afirma que la FIA té una «mentalitat oberta» pel que fa al format dels ral·lis de resistència, cosa que podria donar lloc a que proves com el Safari tornessin a cronometrades més llargues. També ha admès que «tot està sobre la taula» pel que fa a la possibilitat que els ral·lis de superfície mixta tornin en el futur.