Les European Le Mans Series 2024 augmenten en nombre i en potència

Amb 22 cotxes aquesta temporada, la graella de LMP2 i LMP2 Pro/Am serà la més gran del món, cosa que convertirà les European Le Mans Series 2024 com la nova casa dels LMP2.

La categoria també rebrà un augment de potència per a la temporada que ve de les ELMS.

Atès que la categoria ja no està inclosa al Campionat Mundial de Resistència de la FIA a causa de l’afluència de fabricants que participen a les categories Hypercar i LMGT3, la inscripció de LMP2 per a les ELMS 2024 ha crescut fins a formar gairebé el 50% de tota la graella de 43 cotxes.

Per al 2024, la categoria LMP2 tindrà un augment de 40 CV, de 540 CV a 580 CV, de potència del motor V8 GK428 Gibson de 4,2 litres, una reducció de pes de 20 kg, fins als 930 kg, i un dipòsit de combustible més gran, de 69 L a 75L. Aquests canvis només s’apliquen a les proves d’ELMS i no a les 24 Hores de Le Mans, ja que les especificacions per a la “gran cursa” segueixen sent les mateixes que el 2023.

Els 22 cotxes LMP2 de la graella de les ELMS es divideixen en 14 per a LMP2 i 8 competiran a la categoria LMP2 Pro/Am. Com l’any passat, els 22 Oreca 07-Gibson són tots idèntics, amb l’única diferència en l’alineació de pilots, on un equip Pro-Am inscrit ha de tenir almenys un pilot de bronze i un equip LMP2 ha de tenir almenys un pilot de plata. Tant a LMP2 com a LMP2 Pro/Am només es permet inscriure un pilot de platí a les seves alineacions.

La prova inaugural de la temporada 2024 seran les 4 Hores de Barcelona el diumenge 14 dabril al Circuit de Barcelona-Catalunya.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments