Peugeot presenta la més gran evolució per al 9X8

Ha arribat el nou Peugeot 9X8. Aquest dilluns 25 de març a les 11:00h, el fabricant francès ha presentat l’evolució del seu Hypercar, ara equipat amb un aleró posterior. Aquesta nova versió farà el seu debut competitiu a les 6 Hores d’Imola el 21 d’abril, segona prova de la temporada del Campionat del Món de Resistència.

Per aprofitar al màxim l’evolució de la normativa que autoritza el muntatge més eficient de pneumàtics de 29/34 cm diferenciats entre l’eix davanter i l’eix posterior, l’equip de Peugeot Sport va adaptar l’aerodinàmica del PEUGEOT 9X8 i va redissenyar el 90% de la carrosseria, ara amb un aleró posterior.

En la seva primera versió, el PEUGEOT 9X8 es va dissenyar d’acord amb unes especificacions que complien la normativa tècnica establerta el 2020/2021. Però entre la seva fase d’estudi i el seu debut en competició l’estiu del 2022, la normativa ha anat evolucionant, alliberant potencial de rendiment i s’han revisat determinats paràmetres de disseny per aprofitar-los al màxim, i assolir els objectius de l’equip.

Peugeot 9x8 lateral

«Vam prendre decisions que ja no són rellevants avui i aquesta bretxa de rendiment no ha estat prou compensada pel BOP (Balance of Performance) el 2023»

Olivier Jansonnie, director tècnic de Peugeot Sport.

La idea era, doncs, tornar a un concepte d’elecció de cotxe molt més proper al que estan fent els nostres competidors, per després ser equilibrat de manera equivalent pel BOP. D’aquí, en particular, l’abandonament dels pneumàtics de 31/31 cm, per adoptar en canvi una goma de 29 cm a la part davantera i 34 cm a la part posterior. No és estrictament un cotxe nou perquè s’ha conservat tota la part del xassís, però hi ha molts canvis.

Olivier Jansonnie, director tècnic de Peugeot Sport

Perquè els pneumàtics funcionin correctament, calia modificar el centre de gravetat del Peugeot 9X8, per tant les peces mòbils, treballant també la reducció de pes… I per tenir un equilibri aerodinàmic ben equilibrat, també hem revisat la distribució de forces i l’aerodinàmica, que ens va portar a redissenyar al voltant del 90% dels elements de la carrosseria, inclosa la incorporació d’un alerón posterior. A més, vam aprofitar aquesta nova homologació per incloure un cert nombre de desenvolupaments de fiabilitat i rendiment per posar totes les coses del nostre costat.

Més d’un any d’evolució

Peugeot 9x8 davant

La decisió es va prendre el març de 2023 després de la derrota de les 1000 milles de Sebring. Per tant, tot l’equip Peugeot Sport ha treballat dur per redissenyar un cotxe paral·lelament a la seva participació durant la temporada 2023.

És un projecte dins d’un projecte, que ha afegit una càrrega de treball important per a l'»equip. Hem pogut comptar amb el compromís total de l’equip Peugeot i no podem esperar per demostrar els resultats d’aquests esforços. L’objectiu és clarament tornar al partit i jugar regularment pel podi, o fins i tot la victòria.

Olivier Jansonnie, director tècnic de Peugeot Sport

Jean-Marc Finot, director d’esports de motor de Stellantis, també ha lloat aquesta gran actualització del cotxe francès i de tot l’esforç que ha realitzat l’equip

«En primer lloc, m’agradaria felicitar i agrair a tot l’equip Peugeot Sport pel seu excel·lent treball», afegeix . És una autèntica proesa haver pogut redissenyar part del cotxe en un temps rècord tot garantint el funcionament de la temporada 2023. El PEUGEOT 9X8 es va dissenyar segons la normativa 2020/2021 quan els LMH estaven necessàriament equipats amb pneumàtics «simètrics». Aleshores, la normativa va evolucionar per permetre que certs competidors instal·lesssin pneumàtics més grans a la part posterior. Vam pensar que el BOP seria suficient per compensar el nostre handicap arquitectònic, però no va ser així. Per tant, va ser necessari redissenyar part del cotxe per adaptar-lo a les noves dimensions dels pneumàtics. Vam haver de moure el centre de gravetat del cotxe, revisar la distribució de les forces aerodinàmiques, afegir una ala, treballar la reducció de pes… La simulació i les primeres proves van demostrar que hi havia més rendiment. En conseqüència, esperem mantenir-nos al grup líder sense estar al límit de la BoP amb un pes mínim i una potència màxima.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments