La nova normativa de la F1 2026 va prenent forma

El director tècnic de la F1, Pat Symonds, ha donat una visió de com seran els cotxes de Fórmula 1 el 2026, per a la nova era.

Amb un motor al 50% elèctric i un xassís totalment revisat, els detalls de l’enginyer britànic fan venir ganes de veure el resultat final.

«De moment, seran cotxes amb motors elèctrics que desenvolupin 900 cavalls de potència. Anem a superar els 1.000 cavalls amb el cotxe del 2026, però volem que el motor elèctric n’aporti més».

Pat Symonds

La F1 sembla decidida a corregir un dels grans errors de la normativa des del 2017, l’excés d’aerodinàmica:

«Volem reduir la càrrega aerodinàmica del cotxe. Si els cotxes són tan pesats, és en part perquè tenen que suportar una gran càrrega. Crec que tindrà l’efecte de posar una mica més d’èmfasi en el pilot. Això és una cosa important. Són els pilots els herois, els superhomes els que volem promocionar. Així que crec que les coses aniran en la direcció correcta».

Pat Symonds

Límit pressupostari com a pal de paller

williams f1 2024 austràlia
Williams

Symonds explica que la nova tecnologia híbrida serà molt important, ja que permet avançar cap a una major electrificació sense obligar els fabricants de motors, que seran sis, a gastar en excés.

«És una tecnologia amb un cost raonable. Parlem molt del cotxe del 2022 i de com ha millorat les carreres i de totes les coses que hem fet. Però el límit pressupostari no rep realment les medalles que mereix perquè és fonamental per al futur de la Fórmula 1.»

Pat Symonds

«El meu últim equip va ser Williams, on vivíem amb un pressupost mínim. De fet, poc després que deixés Williams, l’equip va deixar d’existir amb recursos limitats. Van haver de vendre i no van ser els únics».

Pat Symonds

«Els equips lluitaven realment per sobreviure. En set anys hem aconseguit que tots aquests equips valguin 500 milions de dòlars, cosa que és força impressionant. I això és en gran part gràcies al límit pressupostari».

Pat Symonds

Tecnologia elèctrica d’última generació

sauber f1 2024 austràlia
Sauber

«Avui, els fabricants de motors es diuen que aquesta tecnologia és interessant i que no s’ofereix a un preu ridícul. No hem d’invertir centenars i centenars de milions de dòlars, sinó que podem explotar les àrees que ens interessen.»

Pat Symonds

I Symonds es mostra tranquil·litzador sobre el treball de recerca relacionat amb les bateries:

«La tecnologia dels motors elèctrics, la tecnologia de les cel·les de bateries, la tecnologia de les cel·les de bateries és fascinant. La gent pensa en bateries de ions de liti o en cèl·lules d’ions de liti. No és així”.

Pat Symonds

“És com dir que un metall és un metall: és acer, alumini, magnesi? Hi ha multitud de químiques diferents per a les bateries i les més interessants s’exploten a la Fórmula 1. Així que els fabricants segueixen disposant de molta tecnologia.

Pat Symonds

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments