Al ral·li Safari, Kalle Rovanperä ha donat el seu punt de vista sobre la nova normartiva tècnica que vol aplicar la FIA
La Federació Internacional d’Automobilisme va indicar al febrer les propostes que volia posar en marxa per al futur del WRC. Els canvis, que ja hem explicat, seran principalment, la pèrdua de l’híbrid als Rally1, que també perdrà un cert nivell de rendiment i aerodinàmica per apropar-se en rendiment amb els Rally2.
També es posarà a disposició un kit d’actualització per a aquests últims per crear l’anomenat Rally2 Plus amb l’objectiu d’e permetre’ls competir amb la’igualar-los amb categoria superior i fer una transició cap a un nou model. Mesures que Kalle Rovanperä amb prou feines entén, segons va declarar a la premsa present al ral·li Safari.
És segur que serà menys [plaer] que avui. Hi ha coses bones de les noves idees, però hi ha el problema dels cotxes. Esforçar-se durant dos anys i utilitzar més diners per crear dues classes que mai seran completament iguals o connectades no té sentit.
Kalle Rovanperä
Entenc que ells [la FIA] volen més cotxes a la categoria principal. Ara haurien de centrar-se a desenvolupar les noves regles per al 2027 i potser, amb sort, veure que s’incorporen nous fabricants.
Kalle Rovanperä
Ningú vindrà si ha d’esperar mig any més per conèixer les normes. Si coneixes les regles sis mesos abans de la nova temporada, qui vindrà?
Kalle Rovanperä
Per al pilot finlandès, el problema ve sobretot per la manca d’estabilitat normativa.
Aquest és el problema que s’ha plantejat fins ara: no hi ha cap pla de futur real, així que no hi ha nous equips. Si redueixes costos i fas els cotxes com vulguis, però fes-ho durant dos anys i ja està. Realment no entenc aquesta fase de transició.
Kalle Rovanperä
Una opinió que és compartida per molta gent al Campionat del Món de Ral·lis…