Prèvia i horaris del GP del Japó de Fórmula 1 2024

Aquest cap de setmana se celebra la quarta prova del Campionat del Món de Fórmula 1, un esdeveniment que porta equips i pilots a un viatge abans de l’habitual a Suzuka, seu del Gran Premi del Japó.

El mític circuit de Suzuka en forma de vuit ofereix una oportunitat per veure els cotxes del 2024 enfrontar-se a reptes molt diferents dels experimentats en les tres primeres curses, amb equips que afegeixen força aerodinàmica per fer front a una gran varietat de tipus de corbes, des de forquilla de baixa velocitat i chicane, fins a les ‘esses’, Dunlop i 130R.

Pirelli porta els seus compostos més durs al Japó per fer front a les altes demandes energètiques que es faran als pneumàtics, amb els C1, C2 i C3 que s'»ofereixen» per primera vegada des de Bahrain.

Tot i que aquests són els compostos habituals que es veuen a Suzuka, les diferents condicions requeriran un nou aprenentatge. En comparació amb la data habitual d’octubre, Suzuka a l’abril és més fred, menys humit i té menys possibilitats de pluja.

El fet que Max Verstappen no hagi pogut acabar a Melbourne fa que el seu lideratge en el títol de pilots s’hagi reduït molt, amb Charles Leclerc ara amb 47 punts, a només quatre de l’holandès. Els problemes de Verstappen i un 1-2 de Ferrari a Melbourne fan que Red Bull estigui ara només quatre punts per davant de Ferrari en la lluita pel Campionat de Constructors, però la pista japonesa va com anell al dit al Red Bull RB20, així que ningú no s’estranya que Red Bull torni on era a Bahrain i l’Aràbia Saudita, encara que això està per veure, i més després de comprovar el bon rendiment de Ferrari.

McLaren, després del primer podi de la temporada i una molt bona actuació a Austràlia, espera portar aquest ‘impuls’ al Japó, una pista que podria ser bona per als cotxes ‘papaya’. Per part de Mercedes, o comencen a resoldre els problemes que es veien clarament en les tres primeres curses, o bé confirmen la tercera temporada consecutiva sense títols.

Com sempre, Aston Martin, i en particular Fernando Alonso, es posicionaran per aprofitar les oportunitats que se’ls presenten. A la resta de la graella hi ha molt d’equilibri, les coses poden anar en qualsevol sentit.

Horaris

Divendres 5 d’abril:

  • Entrenaments Lliures 1 (FP1): 4:30h – 5:30h
  • Entrenaments Lliures 2 (FP2): 8:00h – 9:00h

Dissabte 6 d’abril:

  • Entrenaments Lliures 3 (FP3): 4:30h – 5:30h
  • Classificació: 8:00h – 9:00h

Diumenge 7 d’abril:

  • Cursa: 7:00h (53 voltes)

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments