Tot el que cal saber per seguir el Rallye Internacional Sierra Morena 2024

FotoRFEdA

L’Automòbil Club de Còrdova ha prepart un itinerari amb 14 trams que sumen un total de 196,64 quilòmetres cronometrats.

El Sierra Morena serà la segona prova puntuable del Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (S-CER) i la primera que es disputa sobre asfalt, a més a més de ser puntuable per al Tour European Ral·li (TER), i categories de promoció i copes monomarca aquesta temporada com la Renault Clio Trophy Spain d’asfalt, la Dacia Sandero Ral·li Cup, la Toyota Gazoo Racing Iberian Cup, la Beca Junior RTS o la nova Copa i20 N Ral·li de Hyundai, així com el Desafío Peugeot que recupera la seva nomenclatura original per aquest 2024.

Es tracta d’una edició molt especial atès que aquesta prova, a més de ser puntuable per a l’S-CER i per al TER, serà preinspecció de cara a una possible entrada al Campionat Europeu de Ral·lis (ERC), de manera que hi haurà personal de la Federació Internacional d’Automobilisme present a la prova avaluant tota mena de paràmetres, tant el muntatge dels trams com els diferents dispositius de seguretat que s’hi desenvolupin. Un pas necessari per poder accedir al calendari de l’ERC, la categoria que se situa just per sota del Mundial de Ral·lis pel que fa a competicions FIA.

Jan Solans Rodrigo Sanjuan Skoda Fabia RS Rally2 Sierra Morena 2023 SCER
RFEdA

Segons els organitzadors, aquest 2024 ja s’ha plantejat exactament igual que si fos de l’ERC amb un ral·li més extens que en edicions anteriors. Divendres hi haurà el shakedown i el tram de qualificació, amb la signatura d’autògrafs i cerimònia de sortida. El dissabte per la disputa de la primera jornada es disputarà el tram de les Ermitas de 12,53 quilòmetres, el de Villaviciosa en la seva versió més llarga de la seva història amb 28,29 quilòmetres i s’acabarà amb el tram de Posadas amb 21,55 quilòmetres. I per acabar la jornada es disputarà un tram urbà. Per diumenge hi haurà una segona etapa amb el tram de Villaharta de 18,82 quilòmetres, el famós Obejo de 9,07 quilòmetres i el tercer i darrer tram, el de Villares amb 6,56 quilòmetres.

Una llista d’inscrits molt internacional i amb molts catalans

80 pilots i copilots prendran la sortida en aquest 41è Ral·li Sierra Morena Internacional Còrdova. Als principals pilots participants del Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (S-CER), per a la qual és la segona prova puntuable de l’any i la primera sobre asfalt, s’hi sumen diversos pilots estrangers provinents de Portugal, França, Alemanya, Itàlia, el Regne Unit i altres parts del món per córrer a la prova que, per segon any consecutiu, és puntuable per al Tour European Rally (TER).

Noms com José Antonio Suárez – Alberto Iglesias, Diego Ruiloba – Ángel Vela, Iván Ares – Javi Martínez, Sergi Pérez – Axel Coronado, Óscar Palomo – Sergio Fernández o Alejandro Cachón – Borja Rozada. A ells s’uniran altres pilots amb muntures Rally2 com José Luis Peláez – Alberto Chamorro, els alemanys Steffan Gottig – Natalie Solbach-Schmidt o els italians Rachele Somaschini – Nicola Arena, a més de Javier Pardo i David David de la Puente que competiran en aquest ral·li amb l’Alpine A110 RGT del Recalvi Team. Marc Comas i Carla Salvat seran presents a les carreteres andaluses amb l’Skoda Fabia R5.

Sergi Perez Lorena Romero Peugeot 208 Rally4Rally2 Sierra Morena 2023 SCER[1]
Peugeot 208 Rally4

El 41 Ral·li Sierra Morena puntua també per a la Beca Junior RTS, que lideren Sito Español i la catalana Lorena Romero, mentre que Pol Gómez també serà a la línea de sortida. La Toyota GAZOO Racing Iberian Cup arriba encapçalada per Bruno Bulacia – Gabriel Moraes després de la seva victòria a la primera cita portuguesa del calendari. Però Pep Bassas i Manel Muñoz no els hi ficaran les coses fàcils en la primera prova sobre asfalt.

La prova andalusa serà la primera cursa del renascut Desafio Peugeot, a la cinquena edició del Clio Trophy Spain Asfalto, i la nova Copa Hyundai i20N Rallye, que s’estrena oficialment als trams cordovesos. Dins d’aquesta copa dels cotxes coreans tindrem dos equips 100% catalans, la formada pel campió del VolantRACC 2023 Arnau Bartés i Miquel Velilla i la dupla formada per dos dakarians, Pau Navarro i Jan Rosa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments