Prèvia Ral·li de terra de la Conca de Barberà – Ral·li del Trepat 2024

Després d’una primera edició anul·lada per la manca d’inscrits el 2023, aquest any la prova compta amb més de 30 participants

La cita tindrà Montblanc com a centre neuràlgic i els camins de la Conca de Barberà seran els protagonistes

El Ral·li de terra de la Conca de Barberà – Ral·li del Trepat arriba com a segona cursa del campionat de Catalunya de ral·lis de terra, després de la primera disputada a principis de març, a Rocafort de Vallbona. La prova, que la temporada passada no va sortir endavant per culpa de la manca d’inscrits, tindrà enguany 35 participants en la línea de sortida. La majoria Focus procedents de la copa.

Amb seu a la població medieval de Montblanc, la prova comptarà amb un itinerari que s’ha estandarditzat els últims anys en les proves de terra, amb dos trams diferents a triple passada. A diferència de la primera cursa de la temporada, al Trepat tot el ral·li s’ha concentrat en un sol dia, el dissabte 6 d’abril, on a les 8 del matí es començaran les verificacions i després dels reconeixements la prova donarà inici a les 11:40 h des de la plaça Sant Francesc davant de les imponents muralles de la població i del convent que porta el mateix nom.

Rally_Rocafort_2024_Clio Rally5
Nacho Mateo

El primer tram de la prova, l’A, de 12,3 km començarà a les 12:13 h mentre que l’última passada pel B, de 10,34 km, està programat per a les 16:58 h. Un format molt compacte que farà que en poc més de 4h s’haurà resolt la prova.

Una llista d’inscrits curta

L’any passat aquesta prova estava calendada però la falta d’inscrits va fer que no pogués tirar endavant. Enguany la situació ha millorat però no molt. Si en altres anys molts es queixaven d’un calendari curt, aquest any podem dir que les llistes d’inscrits encara ho son més.

Tot i així 35 equips han fet oficial la seva inscripció a la prova organitzada per l’escuderia TRAM. Entre els quatre rodes motrius troeb dos Citroën C3 N5, el de Jiménez – Paz i el d’Iñiguez – Martín, mentre que un Peugeot 106 4×4 estarà en mans de Casals – Camps que deixen enrere per aquesta prova el Mini Proto que els ha acompanyat en les últimes curses.

Rally_Rocafort_2024_Focus
Nacho Mateo

La copa Astra arriba al seu segon duel entre el Vauxhall de Bala Roca – Amblàs i l’Opel de Gené – Hereu. L’equip de la marca alemanya canvia de copilot per aquesta prova ja que Muñoz es troba per terres andaluses fent les tasques amb Pep Bassas dins de la copa Toyota. Ara el tradicional copilot de Xavi Vidales, Jordi Hereu, serà l’encarregat d’asseure’s al seient de la dreta per gaudir de primera mà aquest magnífic duel.

Entre els altres habituals del campionat trobem a Jordi Nualart i Franc Olivé, nou copilot després de la primera cita de la Clio Trophy de terra, amb el Renault Clio Rally5. Guillamet – Guillamet també seran a la sortida amb el Seat Ibiza, Puig – Daví amb el Peugeot 206 RC, mateixa unitat per a Castella – Garcia. Les dues parelles, Cunillera – Parera i Velázquez – Castelló, estaran a Montblanc al volant de dues unitats de Seat Ibiza.

Entre els Focus inscrits, Pere Rovira – Marc Que defensarant el primer lloc de la copa que van aconseguir després de vèncer a Rocafort de Vallbona per davant de Dani Muntadas – Marta Ylla. Miquel Pons – Carles Planell, campions el 2023 i tercers classificats a la general, segur que també tenen molt a dir.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments