Aquesta temporada tot són novetats en el Campionat d’Europa de Ral·lis, amb noves proves, nous pilots, nous equips, nous cotxes i noves normes. I tot comença aquesta setmana, quan la ciutat de Veszprém aculli l’inici del Ral·li Hongria.
El Ral·li Hongria, que ara es disputarà íntegrament sobre terra després d’haver estat un ral·li d’asfalt en el passat, constitueix la primera prova de la temporada dels vuit esdeveniments previstos a l’ERC, que visitarà Gran Canària, Suècia, Estònia, Itàlia i la República Txeca, a més de noves proves al Regne Unit (Gal·les) i Polònia.
A més de comptar per als punts generals de l’ERC, Ral·li Hongria forma part dels calendaris del FIA ERC3, FIA ERC4, FIA Júnior ERC i del nou Trofeu Fiesta Rally3 per a 2024.
Per aquesta primera prova de la tempora s’han inscrit 52 tripulacions de 24 països, incloses 28 en la categoria Rally2, a més de 17 en el Campionat Júnior de l’ERC.
Els quatre socis de pneumàtics de l’ERC, Hankook, Michelin, MRF i Pirelli, i els vuit fabricants de cotxes, Citroën, Hyundai, M-Sport-Ford, Opel, Peugeot, Škoda, Toyota i Volkswagen estan representats.
Candidats a la victòria i al títol
Els tres primers de l’ERC de 2023, Hayden Paddon, Mārtiņš Sesks i Mads Østberg, seran els caps de cartell d’aquest any.
El campió actual, Paddon, s’embarca en la seva 19a temporada amb el seu copilot John Kennard, ha tornat a signar pel BRC Racing Team equipat amb Pirelli per a conduir un Hyundai i20 N Rally2. Mentre que el letó Sesks continua la seva associació amb MRF Tyres i canvia el Škoda Fabia RS Rally2 amb el qual va aconseguir dues victòries en 2023 per un Toyota GR Yaris Rally2 totalment nou. El TRT Racing Team del noruec Østberg muntarà pneumàtics Michelin en el seu Citroën C3 Rally2. Després de guanyar el Ral·li d’Hongria en 2023, el guanyador d’una prova del WRC espera millorar el resultat general de 2024.
Però no sols Paddon, Sesks i Østberg seran els protagonistes. Jon Armstrong, l’heroi hongarès Miklós «Mixi» Csomós, Mathieu Franceschi, Mikko Heikkilä, Efrén Llarena, Andrea Mabellini, Miko Marczyk, Filip Mareš, Simone Temestini i Simon Wagner són alguns dels pilots que s’espera lluitin a Hongria i arreu d’Europa pel titol continetal.
Un ral·li completament nou
La nova ubicació està just al nord del llac Balaton, a la ciutat de Veszprém, amb especials per zones militars. Segons els organitzadors hi haurà tres tipus diferents de terra que faran la prova més complicada. En total els participants hauran de recorrer 192,43 km cronometrats dividits en 13 trams.
La prova començarà divendres al matí amb el shakedown i la classifiació, mentre que per la tarde es disputarà la primera especial. Dissabte i diumenge hi haurà el gruix de trams cronometrats amb la típica configuració de tres trams a repetir en dues ocasions en cadascuna de les etapes.