Ferrari, el temps i la cursa de casa

Ferrari ha aclarit la decisió estratègica que va portar a perdre la victòria a la prova de casa del Campionat del Món de Resistència a Imola. L’equip va optar per mantenir els tres 499P amb pneumàtics llisos durant la pluja a mitja cursa, una opció que va resultar no ser encertada.

Davant dels 73.600 espectadors que van veure el debut de les 6 Hores d’Imola al calendari del Campionat del Món de Resistència (WEC) durant el cap de setmana, els dos Ferrari – AF Corse Hypercars van fer actuacions convincents a la primera meitat de la cursa, però van acabar en quart i en setè lloc per un error, assumit per l’estructura, quan les condicions meteorològiques van canviar durant la cursa.

Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen, conduint el #50 499P, es van perdre per poc el podi, acabant per davant d’Alessandro Pier Guidi, James Calado i Antonio Giovinazzi, en el cotxe germà, el #51.

Després d’ocupar les primeres posicions a l’Hyperpole, Ferrari marxa d’Imola amb el millor temps de volta registrat a la cursa per Antonio Fuoco, 1:31.794s a la volta 203.

Comença la pluja

Ferrari va mantenir les primeres posicions durant més de la meitat de la cursa italiana, que va començar amb pista seca. Els 499P del dorsal 50 i 51 van quedar en primer i segon lloc al final de la quarta hora.

Aleshores, a Imola va caure pluja, sobretot al tercer sector. El que inicialment semblava una breu pluja va resultar ser persistent. Això els va obligar a entrar a boxes abans del previst, però Ferrari va mantenir els seus prototips en pista donant avantatge als equips que van canviar als pneumàtics diverses voltes abans, com va passar amb Toyota, que finalment va triomfar a Imola.

“Vam concloure les 6 Hores d’Imola lamentant el resultat, ja que teníem el potencial de garantir posicions al podi, havent liderat la cursa durant gairebé quatre hores. Sabem que el rendiment del Ferrari 499P amb pneumàtics llisos és excel·lent en condicions de pista humida i, fins i tot amb pluja al principi, va ser força bo, així que vam intentar augmentar l’avantatge sobre els nostres competidors. Tanmateix, al final, malinterpretant la previsió meteorològica, vam avisar massa tard als nostres pilots que va comprometre el resultat global. Al final, el número 50 499P va tenir un rendiment excel·lent en condicions de pluja amb pneumàtics llisos, mentre que el Ferrari número 83 [cotxe privat d’AF Corse] va aconseguir una impressionant victòria de classe, sens dubte un aspecte positiu de la cursa. Encara queda molta feina per davant i, com sempre, ho abordarem amb humilitat, treballant per recuperar la competitivitat a Spa”.

Director del departament de resistència de Ferrari, Ferdinando Cannizzo.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments