El contracte té una durada de 20 anys i estableix un pagament fix anual de 9 M€ el 2025 i de 10 M€ a partir del 2026 més un variable en funció dels ingressos
La Fira de Barcelona (societat participada per l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç de Barcelona) i Circuits de Catalunya (societat mercantil participada majoritàriament per la Generalitat de Catalunya i que gestiona el Circuit de Barcelona – Catalunya) han signat un acord per optimitzar la gestió de l’activitat del Circuit de Barcelona-Catalunya.
Aquest acord, aprovat pel Consell d’Administració del Circuit, dona continuïtat al que es va aprovar el passat 16 d’abril quan el Govern va autoritzar a Circuits de Catalunya a adjudicar de forma directa a Fira el contracte d’arrendament de negoci per a l’explotació i gestió de l’activitat d’aquesta infraestructura.
L’objectiu d’aquesta col·laboració és millorar l’eficiència en la gestió del Circuit, reforçar l’aposta per la digitalització, esdevenir una referència en matèria de sostenibilitat, intensificar l’arrelament territorial i diversificar l’activitat. A partir de l’1 de gener de 2025, la societat en formació Fira Circuit, íntegrament participada per Fira de Barcelona, serà l’encarregada d’explotar i gestionar l’activitat del Circuit de Barcelona-Catalunya.
El contracte, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2025, té una durada de 20 anys i
El contracte té una durada de 20 anys i estableix un pagament de Fira Circuit que combina una quantitat fixa anual (un mínim garantit de 9 M€ el 2025 i de 10 M€ el 2026) més un variable en funció dels ingressos (25% fins els 45M€ d’ingressos i 20% en endavant).
Aquesta aliança permetrà que el Circuit de Barcelona-Catalunya deixi de ser un equipament exclusivament concebut per a les grans competicions de motor. A través de nous models de negoci relacionats amb fires, congressos, oci saludable, esdeveniments musicals i culturals, i la indústria de la mobilitat sostenible, el Circuit es convertirà en un espai versàtil i dinàmic. Aquesta transformació busca multiplicar el seu impacte positiu en el teixit econòmic i social del país.
La titularitat dels actius i els contractes de F1 i MotoGP seguiran sent propietat de Circuits de Catalunya. El Conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i President del Circuit de Barcelona-Catalunya, Roger Torrent, ha destacat que aquesta aliança amb Fira Internacional de Barcelona potenciarà i accelerarà la transformació del Circuit, consolidant-lo com un dels millors del món i com una referència mundial per aquest tipus d’equipaments.
Aviam que tal!!!!!
No enteng perquè es diu circuit de Barcelona si està a Montmeló
Albert Llagostera només és per una qüestió de marketing internacional.
Barcelona està present a tot el món. Salvant qualsevol prejudici, Montmelò no. Pot ser els grans aficionats al motor ho saben, però el sosteniment d’infraestructures no es soporta només amb els aficionats, si més no també per la curiositat del turisme internacional.
I, també, volgui o no es volgui, darrera seu, el Circuït, no hi ha una història o tradició centenaria que permeti la seva indentificació pel nom de la localitat on es troba, com podria ser Le Mans, Spa Francorchamps……, per exemple.
Em puc equivocar, però crec que es la millor solució possible. La Fira està situada entre les millors organitzacions en organitzar i celebrar grans cites internacionals a Barcelona.
Pot ser els caldrà coneixer i centrar-se en l’analisi més productiu possible per a l’explotació del Circuït, però com a grans professionals sabran trobar una explotació idonea i amb profits que asseguraran el futur del traçat Català.
Els desitjo la millor de totes les sorts!