Fira de Barcelona serà l’encarregada d’explotar i gestionar l’activitat del Circuit de Barcelona-Catalunya a partir de 2025

El contracte té una durada de 20 anys i estableix un pagament fix anual de 9 M€ el 2025 i de 10 M€ a partir del 2026 més un variable en funció dels ingressos

La Fira de Barcelona (societat participada per l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç de Barcelona) i Circuits de Catalunya (societat mercantil participada majoritàriament per la Generalitat de Catalunya i que gestiona el Circuit de Barcelona – Catalunya) han signat un acord per optimitzar la gestió de l’activitat del Circuit de Barcelona-Catalunya.

Aquest acord, aprovat pel Consell d’Administració del Circuit, dona continuïtat al que es va aprovar el passat 16 d’abril quan el Govern va autoritzar a Circuits de Catalunya a adjudicar de forma directa a Fira el contracte d’arrendament de negoci per a l’explotació i gestió de l’activitat d’aquesta infraestructura.

L’objectiu d’aquesta col·laboració és millorar l’eficiència en la gestió del Circuit, reforçar l’aposta per la digitalització, esdevenir una referència en matèria de sostenibilitat, intensificar l’arrelament territorial i diversificar l’activitat. A partir de l’1 de gener de 2025, la societat en formació Fira Circuit, íntegrament participada per Fira de Barcelona, serà l’encarregada d’explotar i gestionar l’activitat del Circuit de Barcelona-Catalunya.

El contracte, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2025, té una durada de 20 anys i

El contracte té una durada de 20 anys i estableix un pagament de Fira Circuit que combina una quantitat fixa anual (un mínim garantit de 9 M€ el 2025 i de 10 M€ el 2026) més un variable en funció dels ingressos (25% fins els 45M€ d’ingressos i 20% en endavant).

Aquesta aliança permetrà que el Circuit de Barcelona-Catalunya deixi de ser un equipament exclusivament concebut per a les grans competicions de motor. A través de nous models de negoci relacionats amb fires, congressos, oci saludable, esdeveniments musicals i culturals, i la indústria de la mobilitat sostenible, el Circuit es convertirà en un espai versàtil i dinàmic. Aquesta transformació busca multiplicar el seu impacte positiu en el teixit econòmic i social del país.

La titularitat dels actius i els contractes de F1 i MotoGP seguiran sent propietat de Circuits de Catalunya. El Conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i President del Circuit de Barcelona-Catalunya, Roger Torrent, ha destacat que aquesta aliança amb Fira Internacional de Barcelona potenciarà i accelerarà la transformació del Circuit, consolidant-lo com un dels millors del món i com una referència mundial per aquest tipus d’equipaments.

“L’aliança amb Fira Internacional de Barcelona potenciarà i accelerarà la transformació que es va iniciar fa un any i mig amb l’aprovació del pla estratègic. Aquest acord permetrà consolidar el Circuit de Barcelona-Catalunya com un dels millors del món i com una referència mundial per aquest tipus d’equipaments i al mateix temps multiplicarà el seu impacte positiu en el teixit econòmic i social del país”.

Roger Torrent, Conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i President del Circuit de Barcelona-Catalunya:

“El compromís de la ciutat no és només amb la competició de motor sinó també amb la indústria per la seva aportació a l’economia del país, amb la creació de llocs de treball i amb el procés de descarbonització. La diversificació de l’activitat del Circuit, fruit del nou conveni, generarà nous usos de la infraestructura que trauran pressió a la ciutat de Barcelona i oferiran noves oportunitats a la regió metropolitana.”

Jaume Collboni, President del Consell General de Fira de Barcelona i alcalde de Barcelona:

“Fira assumeix aquest repte amb la voluntat de posar la nostra acreditada experiència en la celebració de grans esdeveniments internacionals al servei d’una infraestructura de primer nivell mundial i optimitzar-ne la gestió diversificant la seva activitat amb congressos, fires i festival musicals i d’oci, entre d’altres. L’explotació del Circuit ampliarà els nostres horitzons i reforçarà el paper de Fira com a motor econòmic i social.”

Pau Relat, President del Consell d’Administració de Fira de Barcelona:

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

4 COMENTARIOS

Subscriu-te
Notificació de

4 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments
Vicens Lopez Sanchez
23 Dies fa

Aviam que tal!!!!!

Albert Llagostera
23 Dies fa

No enteng perquè es diu circuit de Barcelona si està a Montmeló

Jaume Mayol Carol
21 Dies fa

Albert Llagostera només és per una qüestió de marketing internacional.
Barcelona està present a tot el món. Salvant qualsevol prejudici, Montmelò no. Pot ser els grans aficionats al motor ho saben, però el sosteniment d’infraestructures no es soporta només amb els aficionats, si més no també per la curiositat del turisme internacional.
I, també, volgui o no es volgui, darrera seu, el Circuït, no hi ha una història o tradició centenaria que permeti la seva indentificació pel nom de la localitat on es troba, com podria ser Le Mans, Spa Francorchamps……, per exemple.

Jaume Mayol Carol
21 Dies fa

Em puc equivocar, però crec que es la millor solució possible. La Fira està situada entre les millors organitzacions en organitzar i celebrar grans cites internacionals a Barcelona.
Pot ser els caldrà coneixer i centrar-se en l’analisi més productiu possible per a l’explotació del Circuït, però com a grans professionals sabran trobar una explotació idonea i amb profits que asseguraran el futur del traçat Català.
Els desitjo la millor de totes les sorts!