CUPRA actualitza el Formentor

Sovint es diu que en una cosa funciona no s’ha de tocar. Però Cupra ha estat atrevida, com és habitual, i ha canviat un dels seus cotxes més venuts, el Formentor.

El CUPRA Formentor és el best-seller de la marca. Va encapçalar les llistes de vendes amb més de 120.000 lliuraments a tot el món l’any passat (+23% respecte al 2022), resultats molt positius per al primer vehicle dissenyat exclusivament per la marca.

Una nova presència

El nou Formentor adopta una identitat renovada, amb una filosofia de disseny repensada i un nou aspecte. I el primer impacte és ambigu. Sempre és de lloar una marca que mostra innovació (un punt fort de CUPRA), però el Formentor, a jutjar per les imatges, perd alguns punts en el seu aspecte exterior.

Curiosament, la part posterior es manté més o menys intacte. Però la part davantera ha estat completament repensada i el que era un cotxe molt bonic ara és… diferent. Esperarem el primer contacte en directe, però a partir de les fotos, el Formentor ha perdut un dels seus arguments forts: el seu aspecte visual. Tota la gamma CUPRA és elogiada per les seves línies que barregen elegància i força, però amb aquesta nova «cara» s’ha perdut part d’aquesta sensació.

seat cupra fomentor darrere

Compta amb el nou ADN de disseny de CUPRA, amb un frontal cònic, fars LED de matriu i una gran graella davantera. A la part posterior, els llums integrats que recorren l’amplada de la carrosseria i la part posterior en forma de V destaquen l’emblema, complementats amb llums posteriors LED i un difusor aerodinàmic. El vehicle està disponible en vuit colors, inclosos els nous Bronze Century Matt i Enceladus Grey Matt.

Motors

El nou CUPRA Formentor ofereix diverses opcions de motor, incloent tecnologies TSI (gasolina), eTSI (híbrid suau), TDI (Dièsel) i eHybrid (híbrid endollable). Des de la versió d’entrada amb un motor TSI d’1,5 litres de 150 CV fins a les variants VZ amb un potent motor TSI de 333 CV associat a una caixa de canvis DSG de 7 velocitats, el Formentor ofereix rendiment i eficiència en tota la gamma.

Les opcions eTSI i TDI ofereixen encara més opcions, amb una eficiència millorada i un confort addicional gràcies a la tecnologia mild hybrid de 48 V. Per als que busquen l’electrificació, el Formentor ofereix opcions eHybrid de nova generació, amb potències de 204 i 272 CV, combinant motors elèctrics i un motor TSI, juntament amb una bateria de major capacitat que ofereix una autonomia totalment elèctrica de més de 100 km.

Xassís versàtil

El nou CUPRA Formentor compta amb un xassís que aprofita l’arquitectura MQB Evo i una varietat de tecnologies integrades. Amb una configuració davantera McPherson i multienllaç posterior, promet comoditat i agilitat, com el model actual. Els vehicles de tracció total 4Drive garanteixen la capacitat de distribuir el parell entre les rodes segons sigui necessari.

La tecnologia Shift-by-wire millora la precisió del canvi de marxes, mentre que el sistema de frenada elèctrica ofereix una resposta ràpida i eficient. El control dinàmic del xassís (DCC) permet ajustaments precisos, amb perfils de conducció que van des de la comoditat fins al rendiment, CUPRA, Offroad, Drift i Individual. El CUPRA Formentor VZ ofereix un modulador de so actiu per a una experiència auditiva intensa i personalitzable.

Interior centrat en la qualitat

seat-cupra. Formentor interior

L’interior del nou CUPRA Formentor manté les línies amb algunes millores, amb el focus en augmentar la sensació de qualitat a l’interior. Les superfícies del panell d’instruments amb dibuixos en 3D, una consola central redissenyada i tocs de coure afegeixen estil al que era una cabina senzilla però agradable.

La varietat de seients ofereix comoditat i sostenibilitat, amb opcions de tapisseria en teixit reciclat o pell ecològica. La digitalització es destaca per la cabina digital i un sistema d’infoentreteniment de 12,9″ amb una interfície simplificada i control de clima integrat. A partir de les imatges, veiem que un dels punts febles, que era el control de la temperatura, s’ha modificat. Només cal esperar al primer contacte per entendre quines millores s’han fet en aquest capítol.

El CUPRA Formentor ofereix un sistema de so d’alta qualitat opcional en col·laboració amb Sennheiser Mobility. Amb 12 altaveus i 390 watts de potència, ofereix una experiència de so immersiva per al conductor i els passatgers. El sistema utilitza el programari AMBEO Concerto de Sennheiser, que permet una reproducció precisa de diferents instruments i informació espacial, distribuint el so per tot el vehicle. Aquest sistema reflecteix la reputació de Sennheiser com a proveïdor de solucions d’àudio fiables i d’alta qualitat per a artistes i professionals de la música.

Infoentreteniment simplificat

El nou CUPRA Formentor ofereix pantalles d’alta resolució, un sistema d’àudio d’alta fidelitat i accés a l’ecosistema CUPRA a través de l’aplicació My CUPRA. El sistema Wireless Full Link s’integra amb els telèfons intel·ligents mitjançant Apple CarPlay i Android Auto, assegurant una experiència digital segura i controlada. El nou CUPRA Formentor ofereix capacitats de càrrega ràpida sense fil de fins a 15 W per a telèfons intel·ligents, amb tecnologia de refrigeració.

L’aplicació My CUPRA permet als clients controlar de forma remota diverses funcions del vehicle, com ara la climatització, la càrrega de la bateria i el bloqueig/desbloqueig. La connectivitat es millora amb una SIM integrada que ofereix servei eCall en cas d’emergència, facilitant l’assistència a l’hora de transmetre dades importants als serveis d’emergència.

El nou CUPRA Formentor ofereix una àmplia gamma de tecnologies d’assistència al conductor. Entre els sistemes de seguretat inclosos es troben el control de creuer adaptatiu predictiu (ACC), l’assistència en carretera, l’assistència lateral i a la sortida del vehicle i l’assistent del conductor. El sistema Travel Assist manté activament el vehicle al centre del carril i ajusta la velocitat segons el flux de trànsit. A més, el CUPRA Formentor disposa de set airbags, inclòs un airbag frontal central de sèrie.

Encara no es coneixen els preus i les primeres unitats haurien d’arribar al nostre país al setembre.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments