Coneixem el BoP per a les 6h d’Spa 2024

Es tracta de l’últim Balanç de rendiment abans de les 24 Hores de Le Mans (15-16 de juny).

La Federació Internacional de l’Automòbil (FIA) ha fet públic el document que recull les noves dades que estaran vigents a les 6 Hores de Spa (11 de maig) aquest cap de setmana, sense cap mena d’explicació que acompanyi aquesta revisió.

No és sorprenent i seguint el seu triplet durant la classificació per a les 6 Hores d’Imola, els tres Ferrari 499P es van veure molt pesats en comparació amb la ronda italiana amb ni més ni menys que 12 quilos més a la balança. La potència assignada per sota dels 210 km/h es redueix en 4 kW, amb 1 MJ addicional per relé.

El fabricant italià és, amb diferència, el més perjudicat abans d’aquest esdeveniment. Toyota, Porsche i el Peugeot 9X8 han afegit 4 quilos addicionals respecte a Imola. El cotxe francès serà el més pesat amb els seus 1.065 kg, just per davant del prototip japonès i els seus 1.064 kg. L’Isotta Fraschini serà el tercer més pesat, amb 1.060 kg, tres quilos més que el Ferrari (1.053 kg).

Pel que fa al LMGT3, l’Aston Martin Vantage pesa 21 kg més, mentre que el Ford Mustang perd 11 kg, però amb potència reduïda.

Pel que fa al LMDh, Alpine segueix sent el més pesat amb 1.045 kg, tres més que a Itàlia. Els dos fabricants francesos també recuperen més potència per relé amb 4 MJ més: 913 per a Alpine, 910 per a la Lionne. Tots dos cotxes perden una mica de potència màxima per sota del llindar dels 210 km/h (-1 per Alpine que baixa a 513, -2 per Peugeot que es troba a 508). El cotxe més lleuger serà el Cadillac V-Series.R que es manté en 1.030 kg.

El BoP Hypercar de les 6 Hores de Spa:

BoP Spa 2024

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments