Les 6 Hores de Spa, tercera prova del Campionat del Món de Resistència 2024, van ser una de les curses més accidentades de la temporada
La cursa es va veure interrompuda per una bandera vermella a 1 hora i 44 minuts de la bandera a quadres després d’una violenta col·lisió a la recta de Kemmel entre el Cadillac n°2 d’Earl Bamber i el BMW n°31 de Sean Gelael.
En aturar-se just abans de la neutralització, el Porsche n°12 de l’equip Hertz JOTA va aprofitar al màxim la bona sort de dissabte recuperant el liderat de la cursa després de la represa davant del n°6 de Kévin Estre. Callum Ilott va fer un sòlid últim stint per evitar la remuntada del francès i donar a l’equip britànic i al seu company Will Stevens la seva primera victòria a Hypercar. Estre, André Lotterer i Laurens Vanthoor van acabar segons i van ampliar el seu avantatge al campionat.
Tot i les seves distants posicions a la graella, desqualificats quan havien aconseguit la «pole» per no complir el pes autoritzat, els Ferrari tenien possibilitats de fer un doblet. Tot i això, la bandera vermella va arribar en el pitjor moment possible per al fabricant italià. Antonio Fuoco, Nicklas Nielsen i Miguel Molina van acabar tercers davant d’Antonio Giovinazzi, James Calado i Alessandro Pier Guidi.
Amb un fulgurant Julien Andlauer, líder al final del primer stint i autor d’avançaments al Raidillon, el Porsche Proton Competition núm. 99 va completar el top 5.
Mala sort per als catalans entre els LMGT3
A GT3, el Lamborghini núm. 60 d’Iron Lynx anava camí de la victòria, però Franck Perera es va veure obligat a fer una última parada a boxes al començament de l’última volta. La victòria es va decidir entre els dos Porsches de Manthey, amb Richard Lietz superant Klaus Bachler per donar la victòria al n°91, que comparteix amb Yasser Shahin i Morris Schuring. Les Iron Damas Sarah Bovy, Michelle Gatting i Rahel Frey, que van sortir des de la pole position, van acabar als peus del podi.
Per la part catalana, Alex Riberas de l’equip Heart of Racing no va tindre la sort de cara. Després de perdre la pole per una bandera vermella, la cursa va viure una situació similar quan ja havien remuntat fins la segona posició l’inicident i la posterior bandera vermella, Riberas va remuntar fins a posicions de podi però malauradament, a la volta 124, va patir una sortida en esquivar un hypercar. Finalment, Riberas va creuar la línia de meta en onzena posició.
Dani Juncadella tampoc va viure una bona cursa. Enmig del gran grup, entre trànsit, entre bandera grogues i vermelles va ser l’únic Corvette, dorsal 82, de l’equip TF Sport va aconseguir arribar al final creuant la meta en dotzena posició.
La pròxima cursa serà les 24h de Le Mans, del 12 al 15 de juny.