Els pilots del WRC expliquen el per què dels seus dorsals

Va ser l’any 2019 quan al mundial de ral·lis es va permetre la lliure elecció de dorsals als pilots prioritaris

Només hi ha una regla en l’elecció dels dorsals al WRC: només el campió actual pot triar el número 1. No obstant això, el campió no està obligat a competir amb el número 1; per exemple, Kalle Rovanperä ha conservat el seu número 69 fins i tot sent campió del món.

Però, com han triat els pilots els dorsals? Els pilots expliquen les històries que hi ha darrere dels seus números en un vídeo publicat al canal oficial de YouTube del WRC.

Rovanperä va debutar a la categoria reina amb Toyota la temporada 2020. El pilot finlandès va triar el número 69, que va cridar molt l’atenció. El jove pilot finlandès havia explicat anteriorment que el motiu d’escollir aquest número és que es veu igual fins i tot quan el cotxe és al revés. Tot i això, en aquest nou vídeo dona una altra explicació.

Hi ha moltes raons per les quals vaig triar el 69. Una d’elles va ser que el meu pare conduïa ral·licross amb el número 69 i encara tenim la porta estavellada al nostre garatge amb el número 69. Sempre ho veia quan era més petit, i quan vaig haver de triar el número, estava clar que em quedaria amb aquell.»

I a més, és un de bo; tothom se’n recorda.

Sébastien Ogier, vuit vegades campió del món, competeix amb el número 17. També hi ha una història familiar darrere d’aquest número.

A la meva família, quan era petit, només hi havia una persona al món del motor. Era el meu oncle. Feia curses d’autocross amb el número 17. Així que sempre ha estat un número que m’ha agradat, i a més vaig néixer el 17 de desembre. Així que va ser una elecció senzilla.

Ogier va arribar a l’automobilisme gràcies al seu oncle, que va morir a principis d’aquest any deixant força tocat emocionalment al pilot francés abans de la disputa del Monte-Carlo.

Per a Ott Tänak, de Hyundai, el número 8 va sorgir per casualitat. Tänak es va passar a Toyota per a la temporada 2018, i el número 8 es va col·locar a la porta del cotxe.

L’any que ve vam tenir l’oportunitat d’escollir, i com que el meu número abans era el 8, vam continuar com a vuit. Em van dir que és una mena de nombre de la sort en alguns llocs i per a mi també una mena d’infinit. D?alguna manera em vaig sentir bé.

Altres han triat els seus números actuals per raons pràctiques. Com és el cas d’Elfyn Evans:

«33 és força senzill: és “EE” al revés. No és gaire creatiu, però va ser el millor que se’m va acudir»,

O Lappi i la seva aposta pel marketing:

El número 4 em recorda molt al caràcter “A”, i com que el meu cognom té una “A”, vam inventar el hashtag “L4PPI”. En realitat, aquesta és l’única raó per la qual vam triar quatre.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments