Tot el que cal saber per seguir el Ral·li Empordà 2024

Aquest dissabte vint-i-cinc de maig es disputarà la 37a edició del Ral·li Empordà, una de les proves deganes del campionat de Catalunya.

Quarta prova de la temporada sobre asfalt i sisena entre asfalt i terra, la cita es disputarà íntegrament durant la jornada de dissabte.

L’Escuderia Baix Empordà (EBE) ha preparat un itinerari pràcticament idèntic al de 2023 per a l’edició d’enguany. L’Empordà serà la tercera cita en quatre mesos en recorrer els mateixos trams que el Lloret o el Costa Brava, sent l’EBE l’escuderia que més anys porta utilitzant els trams a cavall entre la Costa Brava i Girona.

Els Àngels, Santa Pellaia, Sant Grau i La Ganga seran, de nou, els protagonistes de la prova. El primer participant prendrà la sortida a les 9:22 h del Passeig Marimon Asprer de la Bisbal d’Empordà, mentre que a les 16:53 h s’iniciarà el segon bucle, repetint els mateixos trams del matí després de passar per l’única assistència intermèdia del ral·li.

En total l’itinerari de la prova comptarà amb 338 km dels quals 86 seran cronometrats repartits en 8 trams dels quals 4 seran diferents.

Fregant els 100 inscrits

rally_Empordà_2023_Mauro_Sanjuan_skoda_fabia
Nacho Mateo

La llista d’inscrits per aquesta prova compta amb un total de 99 participants dels quals 76 són de velocitat i 23 de regularitat en les seves diferents modalitats, augmentant respecte l’edició anterior.

Com alguns ja comencen a titllar com a «Copa Skoda» la llista d’inscrits estarà encapçalada per Albert Orriols i Xevi Moreno, els seguiran la inseparable parella formada per Xavi Vidales i Jordi Hereu, Marià Parés – Pere Requena, Marc Comas – Carla Salvat, Antoni Forné – Axel Coronado i Eduard Viñolas – Isaac Borrell. En total sis Skoda Fabia en les seves diferents versions.

Per darrere, entre els dues rodes motrius, trobem els actuals vencedors del VolantRACC, Arnau Bartés – Miquel Velilla al volant del Hyundai i20 N3 amb el que competeixen a la copa de la mateixa marca a nivell estatal. Nafría – Cortés i Arcarons – Gómez lluitaran pels honors amb dues unitats germanes de Peugeot 208 Rally4.

Emporda_salvador mora oscar Lopez Toyota yaris gr
Nacho Mateo

Els vencedors de l’edició de 2021 de la mateixa prova Ventura – Autet seran presents també per les carreteres empordaneses amb el Ford Sierra Cosworth. També amb un cotxe clàssic i competint en velocitat trobem el patró d’V-LineOrg, Francesc Gutiérrez que acompanyat d’Anna Vives sortirà amb un Opel Ascona 400.

Altres participants als quals caldrà estar atents seran Muñoz – Martínez amb un Renault Clio Rally5, Mora – López amb el Toyota Yaris GR, Mateo – Lozano amb un Porsche 911 Cup, Pons – Pujol amb un Mitsubishi Lancer Evo VI o Iñiguez – Martín amb un Citroën C3 N5.

Les copes també presents

El VolantRACC farà acte de presència per primer cop aquesta temporada a l’Empordà, on també hi seran presents els participants de la Challenge Saxo 8v, el Campionat de Catalunya de Promoció i el Trofeu Junior.

rally_Empordà_2023_Bartes_volantRACC
Nacho Mateo

La copa de promoció organitzada pel Reial Automòbil Club de Catalunya arriba aquest any a la seva 46a edició en una situació complicada amb tan sols 4 participants inscrits. Justament l’actual vencedor de la promoció i trofeu Júnior, Jordi San Andrés i Carlos Cabrero encapçalaran la llista, seguits de Marc Pedrosa – Laura Pedrosa, Kilian Santana – Isaac Pujol que estaran amb un Opel Corsa, i Gerard Comella – Laura García.

La Challenge Saxo 8v arriba comandada per Eric Banús – Laia Rovira, seguit de David Morgadas – Andrés Aranda a 12 punts. En poques curses el primer classificat ha sumat un bon grapat de punts distanciant-se dels seus rivals, entre els quals es troba en tercera posició la seva germana, Laura Banús.

Informació del ral·li

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments