Lancia torna als ral·lis

Tot i que els rumors apuntaven cap a un Rally2 la marca italiana ha apostat per un Rally4 de dues rodes motrius

El primer pas s’ha donat cap a una cosa que els aficionats als ral·lis esperaven des de fa temps: Lancia tornarà als ral·lis, de moment ‘només’ a la classe Rally4 amb el nou Lancia Ypsilon HF Rally4, ‘cosí’ del Peugeot. 208 Rally4 i l’Opel Corsa Rally4, poder sent el primer dels grans passos que es podrien fer en el futur.

Després d’haver deixat un llegat increïble en l’esport, als anys 80 i 90, Lancia va passar per una llarga travessia pel desert, però ara com a part del ‘renaixement’ de la marca, es fa un primer pas cap a un futur on la competició podría tornarà a ser protagonista.

Coneixent com està ara la indústria i l’esport del motor, la marca va decidir tornar no al més alt nivell de la Piràmide de Ral·lis FIA, els Rally4. La marca de Torí ha estat part de la història del motor donant els millors pilots de la història com Henri Toivonen, Walter Rohrl, Miki Biasion, Markku Alen, Juha Kankkunen, Didier Auriol, Sandro Munari, Bernard Darniche, entre d’altres, ara és el moment d’una nova etapa per als joves pilots que es troben en la fase inicial de la seva carrera.

Una marca lliga a la història

Lancia continua sent la marca de ral·lis amb més èxit de tots els temps, amb 15 Campionats del Món de Ral·lis, tres Campionats del món de resistència, victòria en una edició de la 1000 Miglia, dues Targa Florio i una Carrera Panamericana.

Feia temps que els rumors eren molt forts sobre la tornada de la marca italiana a la competició, però aquest Rally4 és només el primer pas d’un projecte que gairebé segurament implicarà un Rally2 en un futur proper. El modus operandi serà exactament el mateix, les bases i els coneixements necessaris són tots a Stellantis Racing, així que només serà qüestió de temps i d’alineació de les estrelles, que tot arribi a bon port.

Com sabem, els ral·lis al més alt nivell estan passant per un moment de transició i encara hi ha una certa incertesa, per la qual cosa es tracta d’un pas prudent, que s’anticipa d’altres que tenen una forta probabilitat de ser fets. Ara només ens queda esperar.

El nou Rally4

El Lancia Ypsilon Rally 4 HF està propulsat per un motor de 3 cilindres turboalimentat d’1,2 litres amb 4 vàlvules per cilindre que desenvolupa 212 CV. Equipat amb tracció davantera amb transmissió mecànica de 5 velocitats i diferencial mecànic autoblocant, el model es presenta com una solució ideal per al gaudi de tots els aficionats als ral·lis, però també com un seriós candidat per als pilots que aspiren a la victòria a la categoria Rally44 i als campionats de dues rodes motrius.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

1 COMENTARIO

Subscriu-te
Notificació de

1 Comment
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments
Albert Llagostera
1 Mes fa

Molt trist