Kalle Rovanperä i el seu any sabàtic

El mànager de Kalle Rovanperä, Timo Jouhki, destaca com l’any sabàtic ha beneficiat el jove pilot de 23 anys

Tot i que només s’espera que Kalle Rovanperä torni al Ral·li de Letònia a mitjans de juliol, el seu manager, Timo Jukhi, ha revelat al mitjà finlandés iltalehti.fi que el seu pilot havia planejat fer un «descans» el 2025.

Inicialment, el campió del món no tenia previst prendre’s un any de descans fins la temporada vinent. Tanmateix, a finals de l’any passat, Rovanperä va sorprendre tothom anunciant que només participaria en proves seleccionades del Campionat del Món per a aquesta temporada.

Rovanperä va explicar que les últimes temporades van ser esgotadores tant mentalment com físicament. La decisió de prendre’s un any sabàtic va ser per recarregar energies i refrescar la ment. Durant aquest temps, el pilot finlandès ha dedicat temps a altres competicions, com el drifting i les curses en circuits com Porsche Carrera Cup.

Canvi de plans

Originalment, es va plantejar el 2025 com a any sabàtic, però Toyota va preferir avançar-ho a aquesta temporada, en part per l’experiència de Sébastien Ogier, qui també ha competit en ral·lis seleccionats els darrers anys. Tot i l’any sabàtic, Rovanperä ha participat en tres curses aquest any, guanyant el Rally Safari a Kènia, però amb sort diversa a Suècia i Portugal.

Kalle va començar a parlar de l’any sabàtic fa més d’un any. Originalment, es va pensar el 2025 com a any sabàtic, però Toyota ho va voler així». Aquest any, Toyota sabia que Seb estava implicat. Podien comptar amb ell per donar descans a Kalle.

Timo Jukhi

Resposta als crítics

Tot i els comentaris crítics sobre la seva inactivitat, Jouhki defensa que errors de conducció són comuns fins i tot entre els pilots més actius. Rovanperä, sense la pressió del campionat aquest any, s’ha concentrat en guanyar cada ral·li en què participa, assumint majors riscos per aconseguir la victòria.

Aquests comentaris demostren una ignorància total. Ningú no pot tenir una temporada sense cometre errors. Kalle ha tingut algunes sortides darrerament, perquè participa a cada ral·li amb l’únic objectiu de guanyar. Com que aquest any no competeix pel campionat del món, no necessita conduir per assegurar-se punts. El compromís i el nivell de risc són ara més grans que abans.

Timo Jukhi

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments