Un nou sistema debutarà a la cursa més important de l’any
El Balanç de Rendiment (BoP en anglès) per a les 24 Hores de Le Mans de 2024 s’ha fet públic, marcant el debut del sistema Power Gain a l’esdeveniment principal del Campionat del Món de Resistència (WEC), que ajusta la potència màxima del Hypercar per sobre d’un determinat límit de velocitat.
El BoP de Le Mans és únic i independent de les anteriors carreres del WEC, amb notables canvis en el pes mínim en comparació de l’última carrera a Spa-Francorchamps. Aquest sistema de potència a partir de certa velocitat, provat durant el Pròleg a Qatar, s’aplicarà per primera vegada a la llegendària carrera de resistència francesa. Previst inicialment per a Imola i ajornat després, el sistema estableix un nou límit de 250 km/h.
Aquest nou BoP de dues etapes consisteix en un BoP de dos nivells de control de potència, per sota i per sobre de 250 km/h (abans era de 210), per intentar evitar que els equips amaguin el seu nivell per després de beneficiar-se de les avantatges daquest sistema.
Set dels nou hypercars tindran la potència ajustada per sobre d’aquest llindar. L’Alpine A424, el BMW M Hybrid V8, l’Isotta Fraschini Tipus 6 Competizione i el Toyota GR010 Hybrid rebran cadascun un augment de potència del 0,9%. Per contra, el Ferrari 499P (-1,7%), el Lamborghini SC63 (-1,6%) i el Peugeot 9X8 (-0,7%) veuran reduïda la potència. El Cadillac V-Series.R i el Porsche 963 no es veuran afectats.
Ferrari i Lamborghini, malgrat les reduccions de potència, van registrar augments en la potència base en comparació amb la ronda anterior. La potència del Ferrari 499P va augmentar en 2 kW fins als 508 kW i la del Lamborghini SC63 en 5 kW fins als 519 kW, la més alta de la categoria, i el Porsche 963 puja fins als 511 kW. Altres ajustaments inclouen lleugeres reduccions de potència per a Toyota, Cadillac, Alpine, Isotta Fraschini i BMW.
Els ajustaments de pes també han estat significatius. El Peugeot 9X8 és el que més es beneficia d’una reducció de 18 kg fins a 1.047 kg. Ferrari, Isotta Fraschini i Toyota també es beneficien de reduccions de pes de dos dígits, amb Ferrari baixant 10kg a 1043kg, Isotta Fraschini baixant 12kg a 1048kg i el Toyota GR010 Hybrid perdent 11kg a 1053kg, convertint-se en el prototip.
La 92a edició de les 24 Hores de Le Mans se celebrarà del 12 al 16 de juny.