Membrado imposa la seva llei en la primera edició del Ral·li Vila d’Artés 2024

El pilot osonenc suma el primer triomf absolut sobre terra a Catalunya

La primera edició d’aquesta prova va ser molt dura per a participants i mecàniques

Es tracta de l’últim ral·li abans de la parada estiuenca

El campionat de Catalunya de ral·li de terra estrenava prova en el calendari amb la disputa del passat dissabte de la primera edició del Ral·li Vila d’Artés. El municipi del Bages era epicentre de l’últim ral·li abans de la parada estiuenca amb un itinerari que es basava en dos trams a repetir en tres ocasions.

L’Associació Catalana de l’Automòbil va dissenyar un recorregut de 130 km dels quals 67 eren cronometrats. El tram A era més tècnic amb 11,55 km de recorregut, mentre que el B era més curt, 10,80 km però més ràpid que el primer.

La llista d’inscrits l’encapçalaven Gil Membrado amb un Citroën C3 N5 de PCR Sport, Marc Comas amb un Skoda Fabia R5, Lorenzo Perelló amb Toyota Yaris N5 i Núria Pons amb un Nissan Micra N5 entre els principals favorits, als quals se’ls sumava el VolantRACC, els 21 Ford Focus i la presència. També arribaven els primers participants al Bages de la categoria de regularitat en terra creada per la FCA per animar les llistes d’inscrits per aquesta superfície.

Francesc Rodríguez

Amb aquest menú i passades les 12 del migdia arrancava la prova. I ho feia amb un Membrado, que per aquesta prova l’acompanyava l’asturià Pablo Sánchez, estelar. El pilot osonenc sentenciava el ral·li en els primers quilòmetres acumulant un minut de diferència amb Marc Comas i Carla Salvat en els primers dos trams.

A partir d’aquell moment Membrado i Sánchez es podien dedicar a gestionar l’avantatge i a cuidar la mecànica d’un N5 que amb les temperatures del dissabte podia patir més del compte. Finalment el vehicle aguantava els últims atacs de Comas que aconseguia maquillar les diferències a un minut i catorze segons del vencedor i fent-se amb l’últim escratx de la prova.

Pedrosa guanya un VolantRACC molt igualat

Francesc Rodríguez

Els germans Pedrosa, el Marc i la Laura, es van emportar el triomf entre els participants en el VolantRACC. Tot i que Kilian Santana i el seu Opel Corsa van començar amb un escratx estratosfèric, l’avantatge s’anava esfumant en els següents trams. A la segona cronometrada va ser Jordi San Andrés qui es va endur el millor temps, però era un temps estèril després d’haver perdut més de dos minuts en el primer tram.

Així doncs, la lluita era un ma a ma entre Pedrosa i Santana. El català li prenia la primera posició al de Gran Canària en el segon tram del segon bucle, Santana lluny d’abaixar els braços reduïa l’avantatge del català en elm penúltim tram a menys de deu segons, però els Pedrosa marcaven el millor temps en l’últim tram i sentenciaven la prova. Una bona forma de treure’s el mal sabor de boca de l’abandonament que van viure en la primera cita.

San Andrés es passarà l’estiu líder del Volant amb 45 punts i empatat amb Santana, Comellas és tercer amb 34 i Pedrosa quart amb 27.

Pere Rovira, podi absolut i triomf entre els Focus

Vila_Artés_2024_ Focus Rovira
Francesc Rodríguez

Pere Rovira i Marc Que van sumar el primer triomf de la temporada gràcies a una excel·lent victòria a Artés. El pilot de Mollerussa va realitzar un inici de ral·li fulgurant, marcant els millors temps en els quatre primers trams, fet que va deixar els seus perseguidors a més de vint segons de diferència.

En el cinquè tram, la tercera passada per l’A, va ser l’únic moment en què Victor Solorzano, guanyador del ral·li del Trepat, va poder sumar un escratx i retallar les diferències, però Rovira ho va donar tot en l’última cronometrada endossant-li gairebé dotze segona a Solorzano i ampliant la diferència final fins als vint-i-cinc segons i acabant en tercera posició absoluta.

Oriol Dot i Domènec Castellet acabaven en tercera posició per només 0,8 segons prenent-li l’última plaça de podi als actuals campions, Miquel Pons i Carles Planell, en l’últim tram de la prova. Tot i això, el pilot osonenc acabaria desqualificat després de l’últim tram.

La duresa de la prova va quedar més que palesa en aquesta copa amb un total de nou abandonaments dels dinou presents a la sortida.

La propera cursa a casa nostra tornarà a ser sobre terra però a terres de ponent amb la disputa del ral·li Memorial Abel Puig el 7 i 8 de setembre a Cervera.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments