Ford presenta en societat el nou Raptor T1+ per a conquerir el Dakar 2025

El Festival de la Velocitat de Goodwood (Gran Bretanya) ha estat l’escenari on Ford ha decidit fer públic el seu model per a l’assalt del Dakar 2025

El Ford Raptor compleix la normativa T1+, que li atorga un recorregut màxim de suspensió de 350 mm i una alçada lliure al terra de 400 mm. El disseny es basa en els trets estilístics del Raptor de producció a la part davanters, la part del darrere està deliberadament retallada per permetre que el motor, igual que el ventilador, refrigerin el màxim possible.

El motor segueix la tradició de Ford. És un V8 atmosfèric de 5,0 litres de la sèrie «Coyote», el mateix bloc que equipa els Mustang GT3 i GT4. El cotxe debutarà a l’agost a la Baja Hongria (un cotxe) abans de participar al Ral·li del Marroc (7-11 d’octubre, dos cotxes), darrer assaig general abans del Dakar.

Ford Raptor T1+

Matthew Wilson, de M-Sport, ha explicat que ja han completat més de 10.000 km de proves exhaustives. Utilitza un xassís spaceframe d’acer T45 amb panells de fibra de carboni, pesa 2010 quilograms i mesura 2.300 mil·límetres d’amplada. La suspensió inclou amortidors Fox coil-over ajustables en tres i quatre vies amb bypass extern i dipòsits remots, suspensió independent de doble forquilla, discos Alcon de 355 mm amb pinces de sis pistons i llantes de 17 polzades amb pneumàtics de 37 polzades.

Ford Raptor T1+

Els 4×4 estaran pilotats pels guanyadors del Dakar, Carlos Sainz i Lucas Cruz, així com per Nani Roma i Alex Haro. A les dues tripulacions s’uniran dos tàndems més que encara no han estat confirmats oficialment, però les negociacions a principis d’any es van centrar en Mattias Ekström (company de Sainz a Audi) i l’aspirant californià Mitch Guthrie, per tal d’assegurar-ne una presència americana que Ford està desitjant veure en un dels seus Raptors.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments