La Fórmula 1 perfila la normativa per al 2025 i 2026

La Comissió de Fórmula 1 es va reunir per tercera vegada enguany i els principals resultats van ser la negativa a possibles canvis en el sistema de punts del campionat del món i l’acord de nou dies de proves de pretemporada per al 2026, coincidint amb l’entrada en vigor del nova normativa.

A la reunió de Londres, presidida pel president i conseller delegat de la F1, Stefano Domenicali, i el director de monoplaces de la FIA, Nikolas Tombazis, es va parlar la proposta per distribuir els punts més enllà del 10è lloc, però al final la FIA va publicar en un comunicat que va ser «per unanimitat acordat” que no hi haurà canvis en el repartiment de punts del campionat.

Amb la introducció de noves regulacions sobre aerodinàmica i unitats de potència per al 2026, que inclouen l’ús de combustibles 100% sostenibles i un major èmfasi en l’energia elèctrica, els equips tindran més dies de proves de pretemporada.

L’assignació actual de tres dies s’augmentarà a nou, per donar als equips l’oportunitat de resoldre qualsevol problema amb la nova mecànica. Els llocs i les dates encara s’han de determinar.

La Comissió també va acordar que el pes mínim d’un pilot s’incrementarà en 2 kg fins a 82 kg «en interès del benestar». Això significa que el pes mínim del cotxe sense combustible augmentarà fins als 800 kg el 2025.

La FIA va afegir que els objectius estratègics de la normativa de 2026 es van «reiterar, establint que l’objectiu general és aconseguir curses ràpides i més equilibrades amb la intenció de continuar enganxant i entusiasmat als aficionats. Es va oferir una actualització del programa del Reglament de 2026 que cobria qüestions tècniques, esportives, financeres i mediambientals i que la col·laboració en curs dirigida per la FIA amb tots els equips estava en bon camí per assolir els objectius i avançar en la direcció correcta cap a la finalització del reglament.

«Després de més debats durant els propers comitès assessors esportius i tècnics, el 17 d’octubre es presentarà al Consell Mundial de l’Esport de Motor una actualització de la normativa de 2026 relativa a la normativa esportiva i tècnica. El 2 d’octubre tindrà lloc una reunió extraordinària de la Comissió de F1 per tractar els assumptes del 2026».

Pel que fa a la normativa financera, s’ha acordat que els costos relacionats amb el permís de maternitat o paternitat, les baixes per malaltia i l’entreteniment del personal quedaran «exclosos» del límit de costos. Com sempre, aquests canvis estan subjectes a l’aprovació del Consell Mundial de l’Esport de Motor de la FIA, però aquest procés normalment és un tràmit de llarga durada.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments