El programa de la Lone Star Le Mans – 6 Hours de COTA (del 30 d’agost a l’1 de setembre), sisena prova de la temporada 2024 del WEC.
No només la Fórmula 1 torna a tornar a finals d’agost: el WEC també torna aquest cap de setmana amb una cursa molt esperada a Texas per al Lone Star Le Mans, o les 6 Hores del Circuit de les Amèriques (COTA). Aquesta és la primera vegada des del 2020 que la pista texana acull el Campionat del Món de Resistència.
Per a aquesta sisena prova de la temporada 2024, cal anotar dos canvis a la llista d’inscrits. La categoria Hypercar ha estat minvada en un cotxe, des que Isotta Fraschini ha anunciat la seva retirada fins a final de temporada. Per tant, només hi haurà 18 Hypercars per a un total de 36 cotxes a la sortida de Lone Star Le Mans. A LMGT3, observem el retorn de Ben Keating al WEC a bord del Ford número 88 de l’equip Proton Competition. El veterà nord-americà, campió de GTE-Am l’any passat, correrà a casa a Texas.
A nivell de BoP, és el Peugeot 9X8 el que ofereix el major aprimament de la categoria reina, amb catorze quilos menys a la bàscula. Camí invers per al Toyota GR010, victoriós al Brasil durant l’última ronda fins a la data. De fet, a Austin pesarà cinc quilos més, arribant a un pes de 1065 quilos, que és el més alt de la categoria. El cotxe japonès també és el més afectat pel que fa a la potència disponible fins a 250 km/h, ja que perd 9 kW, i ara baixa a 497 kW.
El Circuit de les Amèriques (COTA) de Texas, conegut per les seves modernes instal·lacions i el seu disseny desafiant, ha estat un dels preferits entre els pilots des de la seva obertura el 2012. El circuit de 5,5 km en sentit contrari a les agulles del rellotge amb 20 revolts presenta canvis d’elevació espectaculars, inclòs l’emblemàtic «Big Red» a la curva 1. Els hypercars poden assolir velocitats de fins a 305 km/h, i els pilots canvien de marxa unes 54 vegades per volta.
Quan queden tres proves per al final de la temporada del WEC (EUA, Japó i Bahrain), la lluita pel campionat és aferrissada. Porsche lidera la classificació Hypercars amb 126 punts, només quatre per davant de Toyota, que recentment va guanyar a São Paulo. Ferrari, amb 109 punts, també està en la lluita després de la seva victòria a Le Mans.
A la nova classe LMGT3, els equips Porsche de Manthey lideren la classificació, però la competència és ferotge per part de BMW, McLaren, Aston Martin i Ferrari. El Lamborghini de l’equip Iron Dames també ha tingut un bon rendiment, assegurant-se les pole positions a Interlagos i Spa. El proper cap de setmana de carreres als EUA comença el 30 d’agost, amb la cursa de 6 hores l’1 de setembre.
Horaris
Divendres 30 d’agost
19h40-21h10: Entrenaments lliures 1
Dissabte 31 d’agost
00h10-01h40: Entrenaments lliures 2
18h00-19h00: Entrenaments lliures 3 (FIA WEC TV / YouTube)
22h00 – 22h12: Qualificacions LMGT3
22h20 – 22h30: Hyperpole LMGT3
22h40-22h52: Qualificacions Hypercar
23h00-23h10: Hyperpole Hypercar
Diumenge 1 de setembre
20h00-02h00: Cursa