El Fuji Speedway, escenari decisiu en la lluita pel títol del WEC 2024

Dues setmanes després de la prova de Texas al Circuit de les Amèriques, el WEC canvia de continent i es dirigeix ​​a Àsia, més precisament al Japó, per a la 6H de Fuji (13-15 de setembre), setena i penúltima prova de la temporada 2024

El Fuji Speedway, situat al peu del mont Fuji, acull la setena i penúltima prova de la temporada 2024 del Campionat Mundial de Resistència de la FIA (WEC). Aquesta edició de les 6 Hores de Fuji és la onzena vegada que el circuit japonès és seu del WEC, convertint-se en una cita clau del calendari.

Característiques del Fuji Speedway

Amb una longitud de 4,563 km, Fuji és el segon circuit més curt de la temporada, després d’Interlagos. Malgrat això, destaca per la seva interminable recta de 1,475 km, on els pilots poden treure el màxim rendiment dels seus vehicles. L’any passat, Antonio Fuoco va aconseguir una velocitat màxima de 333,3 km/h amb el Ferrari AF Corse 499P #50, demostrant el potencial d’aquesta recta. El circuit compta amb 16 corbes (10 a la dreta i 6 a l’esquerra), oferint un desafiament tècnic per als pilots.

fuji

El domini de Toyota

Toyota ha estat la gran dominadora de les 6 Hores de Fuji, guanyant nou de les últimes deu edicions. Només el 2015, amb una victòria de Porsche, va trencar-se la ratxa de Toyota. La temporada passada, l’equip japonès va aconseguir un doblet, amb el cotxe #7 de Kamui Kobayashi, Mike Conway i José María López al capdavant. Enguany, Nyck de Vries substitueix López al #7 i afirma que el suport dels aficionats i dels treballadors de Toyota al circuit serà una motivació addicional per guanyar.

Aquest any, Toyota busca la seva tercera victòria, després de sis proves de la temporada en què cada cursa ha tingut un guanyador diferent. Les seves victòries fins ara han estat a les 6 Hores d’Imola i a les 6 Hores de São Paulo, amb els seus cotxes #7 i #8, respectivament.

Lluita pel títol de constructors i pilots

24h_LeMans_2024 Porsche Dunlop
Nacho Mateo

L’última victòria d’AF Corse a Lone Star Le Mans ha posat encara més emoció al campionat. Toyota lidera la classificació de constructors amb 147 punts, però només amb una avantatge de 11 punts sobre Porsche. Ferrari, amb 128 punts, encara està en la lluita pel títol, mantenint el suspens fins al final de la temporada.

Per a aquesta edició, el llistat d’inscrits compta amb 36 cotxes, dividits entre 18 Hypercars i 18 LMGT3s, representant un total de 13 fabricants.

En la classificació de pilots, el trio format per André Lotterer, Kévin Estre i Laurens Vanthoor continua al capdavant després de la seva victòria a Qatar amb el Porsche Penske Motorsport 963 #6. Però només tenen un marge de 12 punts sobre els pilots de Toyota #7, Kamui Kobayashi i Nyck de Vries, i també sobre els guanyadors de les 24 Hores de Le Mans, Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen amb el Ferrari #50.

En la categoria Hypercar, Alpine ha optat per donar l’oportunitat al seu pilot reserva, Jules Gounon, perquè substitueixi Paul-Loup Chatin al cotxe #35 i guanyi experiència amb l’A424.

Final de temporada apassionant

24h_LeMans_2024 Ferrari Toyota
Nacho Mateo

El campionat LMGT3 també està en plena efervescència. El Porsche 911 #92 de Manthey PureRxcing, gràcies a la seva consistència, lidera la classificació amb 118 punts. El seu company, el #91 Manthey EMA, segueix segon amb un desavantatge de 28 punts, mentre que el BMW M4 #31 de Team WRT és tercer amb 84 punts, seguit de prop per l’Aston Martin Vantage #27 de Heart of Racing, que va aconseguir la seva primera victòria a Lone Star Le Mans amb el català Alex Riberas al volant.

24h_LeMans_2024 Aston Martin
Nacho Mateo

El cap de setmana de Fuji arrencarà el divendres 13 de setembre, amb la classificació programada per al dissabte 14 a les 7:20 del matí, i la cursa començarà el diumenge 15 de setembre a les 4:00 del matí.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments