Hyundai ha confirmat la seva entrada al món de les curses de resistència, amb el desenvolupament d’un prototip LMDh que competirà sota la seva marca premium, Genesis
Aquesta decisió suposa un pas important per a la marca sud-coreana en les competicions de motor d’alt nivell, tot i que els detalls exactes del programa encara no s’han fet públics
La notícia ha estat anunciada a través d’un breu comunicat a les xarxes socials, sense especificar la data exacta de debut ni quins campionats inclourà aquest programa. Encara no està clar si Hyundai competirà tant al Campionat Mundial de Resistència (WEC) com al Campionat IMSA dels Estats Units, tot i que es preveu que podria estar a la graella en totes dues competicions a partir del 2026.
Un pas estratègic per a Hyundai
Des del seu establiment l’any 2012, Hyundai Motorsport ha competit en el Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) i en competicions de turismes (TCR), però amb l’entrada de Genesis a les curses de resistència, Hyundai amplia la seva presència en una de les disciplines més de moda. Aquest moviment ha estat planejat durant mesos, i la col·laboració amb ORECA, un dels constructors autoritzats per desenvolupar xassís LMDh, és clau en aquest projecte.
ORECA ja ha desenvolupat xassís per altres fabricants com Acura i Alpine, i ara s’encarregarà de construir l’estructura central del cotxe per a Hyundai. Pel que fa a la part híbrida, Hyundai Motorsport es farà càrrec de la producció interna del motor de combustió, basant-se en l’experiència adquirida amb els seus motors al WRC i TCR.
Aliances estratègiques per competir
Per dur a terme aquest ambiciós projecte, Hyundai s’ha posat en contacte amb diverses estructures ja consolidades en les competicions de resistència, com Cool Racing, IDEC Sport i TDS Racing, totes elles presents a la categoria LMP2 a les European Le Mans Series. A més, el conegut equip DAMS, amb experiència en programes d’automòbils de fàbrica com Panoz i Cadillac a finals dels anys 90 i principis dels 2000, també podria ser una opció. Chip Ganassi Racing, que acabarà el seu compromís amb Cadillac aquest any, també es perfila com a candidat per gestionar el programa IMSA de Genesis.
Es preveu que Hyundai Motorsport s’impliqui en el programa de les European Le Mans Series a partir del 2025 com a preparació per al seu debut oficial a les 24 Hores de Le Mans i altres curses del WEC.
Futur incert del programa WRC
Encara que Hyundai no ha confirmat el seu compromís més enllà del 2024 amb el WRC, el comunicat sobre el programa LMDh no implica necessàriament un adéu al món dels ral·lis. El director d’equip, Cyril Abiteboul, ha subratllat recentment que Hyundai Motorsport té la capacitat de gestionar dos programes d’alt nivell simultàniament. A més, la renovació per un any del contracte de Thierry Neuville no significa que l’equip deixi el WRC, ja que Hyundai aspira a mantenir-se com a protagonista en aquesta disciplina durant molts anys, sempre que hi hagi estabilitat en les regles del campionat.
Aquest moviment estratègic suposa un nou capítol per a la marca sud-coreana.