Toyota necessita tres pilots a temps complet per al 2025 segons Latvala

Segons el director de l’equip Toyota, Jari-Matti Latvala, la temporada actual del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) ha demostrat que Toyota ha de canviar l’estratègia de cara al 2025 i comptar amb almenys tres pilots a temps complet per competir de manera més efectiva.

Latvala va fer aquestes declaracions després d’un cap de setmana complicat al Ral·li Acròpolis, on va reconèixer que les opcions de Toyota de guanyar els títols de pilots i constructors eren pràcticament inexistents, especialment després del triplet aconseguit per Hyundai.

Toyota ha optat aquesta temporada per una alineació de dos pilots a temps complet, Elfyn Evans i Takamoto Katsuta, i dos pilots a temps parcial, Kalle Rovanperä i Sébastien Ogier, una estratègia que, segons Latvala, ha estat insuficient per lluitar pel títol.

La necessitat d’una nova estratègia

Rovanperä, bicampió del món, va decidir competir només parcialment aquest any per recuperar-se i estar preparat per a un retorn a temps complet el 2025. Tot i això, l’absència de pilots a temps complet suficients ha complicat la lluita pels títols.

«El que he après aquest any és que necessitem tres pilots que facin tot el campionat el 2025. Només amb dos pilots a temps complet no és suficient per guanyar el títol. Podem tenir un quart pilot a temps parcial, però tres han de competir durant tota la temporada.

Latvala

Reptes per al 2025

Tot i que Rovanperä té contracte i tornarà a temps complet la temporada vinent, hi ha encara incògnites sobre la resta de l’equip. Ogier, vuit vegades campió del món, ha estat crucial per Toyota aquest any amb tres victòries i diverses places al podi, però no sembla probable que torni a competir a temps complet. D’altra banda, Evans, que ha lluitat per mantenir-se en la lluita pel títol de pilots, ha tingut una temporada difícil, marcada per problemes mecànics com la fallada del palier a Finlàndia quan era segon, i errades.

Latvala va afirmar que encara hi ha moltes decisions a prendre de cara al 2025, incloent-hi possibles canvis en l’alineació de pilots. «

Hi ha coses que hem de considerar i reflexionar abans de parlar de la nostra alineació».

Una altra opció que Toyota contempla és el jove talent Sami Pajari, que ha destacat en el WRC2 i va tenir una gran actuació en el seu debut amb un Rally1 a Finlàndia, on va acabar quart. Pajari tindrà més oportunitats a Xile i Europa Central, fet que podria obrir-li les portes a un seient permanent el 2025.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments