Els «Circuit Safaris» del WEC a Fuji: un desafiament a la lògica

L’escena sembla treta d’una pel·lícula d’acció surrealista: en ple entrenament previ a les 6 Hores de Fuji del Campionat Mundial de Resistència (WEC), un grup d’autobusos turístics plens de fans travessa la pista mentre els cotxes de competició s’hi mouen al voltant. Aquesta peculiaritat, coneguda com «Circuit Safari», forma part d’una tradició que ha agafat força en els circuits japonesos, i ofereix als aficionats una perspectiva única des de l’interior de la pista.

Els «Circuit Safaris» són una oportunitat única per als aficionats, que accedeixen a aquesta experiència a través d’un sorteig que els permet pujar a bord d’un autobús que circula per la pista mentre es realitzen sessions d’entrenament reals del WEC. Els cotxes de competició, ja sigui un hypercar o un GT, es mouen al voltant d’aquests autobusos, que a vegades prenen fins i tot la línia interior en algunes corbes, obligant els pilots a ajustar la seva trajectòria. Tot i que els cotxes no arriben a la seva velocitat màxima, l’experiència ofereix una visió molt diferent per als passatgers.

Aquesta activitat ha esdevingut popular a les 6 Hores de Fuji, on la combinació de pluja, velocitat i la presència d’autobusos sorprèn tant als espectadors com als mateixos equips. Tot i que es tracta d’una activitat estrictament controlada, amb un cotxe de seguretat seguint el grup d’autobusos per assegurar que no hi hagi incidents.

Tot i la curiosa imatge on algun neofits es poden ficar les mans al cap, el «Circuit Safari» ha estat catalogat per la mateixa organització del WEC com un «èxit rotund«. Per als aficionats que volen veure de prop la potència dels cotxes de resistència, aquesta experiència sembla inigualable, tot i les preocupacions raonables sobre la seguretat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments