Toyota i Hyundai encapçalen la lluita per la victòria en el primer «Match Ball» per al títol de Neuville.
El Mundial de Ral·lis (WRC) arriba al seu darrer ral·li de terra de la temporada 2024 amb el Ral·li de Xile, que tindrà lloc del 26 al 29 de setembre. Aquesta serà la tercera vegada que l’esdeveniment xilè forma part del calendari del campionat, després de les edicions de 2019 i 2023, marcades pel domini d’Ott Tänak, primer amb Toyota i després amb Ford.
En aquesta ocasió, la competició es preveu igual d’igualada. Toyota s’hi presenta amb quatre Yaris Rally1, liderats per Elfyn Evans i Sébastien Ogier, el qual buscarà impedir el títol del belga de Hyundai. Al seu costat hi serà el vigent campió, Kalle Rovanperä, que ve d’una decebedora retirada a Finlàndia i que intentarà redimir-se amb una quarta victòria enguany. A la llista de pilots Toyota s’hi afegeix Sami Pajari, qui substitueix Takamoto Katsuta després d’uns resultats irregulars en les últimes proves.
Hyundai, per la seva banda, competirà amb tres i20 N, destacant la presència de Thierry Neuville, Ott Tänak i Esapekka Lappi. Lappi, que només ha corregut en cinc proves aquesta temporada, intentarà tancar amb una gran actuació en una superfície on sol mostrar-se molt competitiu.
M-Sport arriba a Xile amb un equip format per Adrien Fourmaux, Grégoire Munster i Martins Sesks, aquest últim a bord d’un Ford Puma no híbrid, disputant així el seu tercer ral·li de la temporada en la categoria reina.
Xile atrau a un gran nombre de Rally2
El WRC2 comptarà amb un impressionant grup de 18 cotxes inscrits. Oliver Solberg (Skoda) es perfila com a un dels favorits, especialment per la seva lluita pel títol. Altres pilots destacats com Yohan Rossel (Citroën), Nikolay Gryazin (Citroën), el català Jan Solan (Toyota), Gus Greensmith (Skoda) i Pierre-Louis Loubet (Skoda) completaran una graella d’alt nivell, fent que la batalla a Xile sigui tan emocionant com imprevisible.
Un itinerari conegut
El ral·li de Xile va tornar al calendari del WRC l’any passat, quatre anys després del seu debut el 2019, amb un ral·li amb seu a Concepción, a uns 500 quilòmetres al sud de la capital, Santiago. Els camins de terra dels boscos de la comarca del Biobío combinen trams més ràpids i tècnics amb una barreja de superfícies llises i més abrasives.
Després del shakedown i la cerimònia de sortida de dijous a Concepción, la prova comença divendres amb un itinerari ja familiar de tres trams cap al sud-est, que es repetirà després de la parada del migdia.
La resta d’etapes del ral·li es desenvolupen al llarg del riu Biobío, cap al sud, amb vistes a l’oceà Pacífic.
Dissabte és el dia més llarg, amb 139,2 quilòmetres de competició, que inclou trams no realitzats anteriorment, com el diumenge, on es recorreran dues cronometrades sense assistència a la meitat del dia.
Horaris
SS | Tram | Local | Catalunya | Km |
Dijous 26 de setembre | ||||
---|---|---|---|---|
SD | Conuco | 08h31 | 13h31 | 6,79 |
Divendres 27 de setembre (112,76 kms) | ||||
SS1 | Polperia 1 | 08:35 | 13h35 | 19.72 |
SS2 | Rere 1 | 09h30 | 14h30 | 13.34 |
SS3 | San Rosendo 1 | 10h21 | 15h21 | 23.32 |
FLEXI SERVICE A (MDS Hotel – Concepció) | 30mn | |||
SS4 | Polperia 2 | 14h46 | 19h46 | 19.72 |
SS5 | Rere 2 | 15h41 | 20h41 | 13.34 |
SS6 | SantRosendo 2 | 16h32 | 21h32 | 23.32 |
FLEXI SERVICE B (MDS Hotel – Concepció) | 45mn | |||
Dissabte 28 de setembre (139,20 kms) | ||||
SS7 | Pelun 1 | 09h07 | 14h07 | 15.65 |
SS8 | Lota 1 | 10h01 | 15h01 | 25.64 |
SS9 | Maria las Cruces 1 | 11:05 a.m. | 16h05 | 28.31 |
FLEXI SERVICE C (MDS Hotel – Concepció) | 30mn | |||
SS10 | Pelun 2 | 15h07 | 20h07 | 15.65 |
SS11 | Lota 2 | 16h01 | 9:01 p.m | 25.64 |
SS12 | Maria las Cruces 2 | 17h05 | 22h05 | 28.31 |
FLEXI SERVICE D (MDS Hotel – Concepció) | 45mn | |||
Diumenge 29 de setembre (54,80 kms) | ||||
SS13 | Laraquete 1 | 08h23 | 13h23 | 18.62 |
SS14 | Bio Bio 1 | 09h35 | 2:35 p.m. | 8,78 |
SS15 | Laraquete 2 | 10h35 | 3:35 p.m. | 18.62 |
SS16 | Bio Biografia [Power Stage] | 1:15 p.m. | 6:15 p.m | 8,78 |