El neerlandès recupera terreny en el campionat, mentre Alpine celebra un doble podi històric amb Esteban Ocon i Pierre Gasly
El Gran Premi del Brasil ha ofert una vegada més una cursa plena de sorpreses i moments decisius, amb Max Verstappen com a gran protagonista en aconseguir la victòria després de sortir des de la 17a posició.
El pilot de Red Bull va aprofitar els canvis constants en les condicions de pista i les neutralitzacions per avançar els seus rivals i imposar-se al circuit d’Interlagos. El neerlandès es converteix així en el tercer pilot en la història de la Fórmula 1 en guanyar des de la 17a posició, seguint els passos de John Watson (1982, Detroit) i Kimi Räikkönen (2005, Suzuka).
Els moments clau de la cursa
La jornada va començar amb un ensurt ja durant la volta de formació, quan Lance Stroll va sortir de pista al revolt 4 a causa del paviment mullat, provocant una nova volta de formació i un inici retardat. En els primers compassos de la cursa, George Russell va aprofitar per avançar Lando Norris, que volia mantenir la posició per lluitar pel lideratge del campionat i no va voler prendre riscos innecessaris.
Verstappen, per la seva banda, va iniciar una remuntada meteòrica i es va situar entre els deu primers en poques voltes. Quan la pluja es va intensificar, Nico Hülkenberg va provocar una Virtual Safety Car al revolt 28, moment que Russell i Norris van aprofitar per canviar pneumàtics, mentre Verstappen optava per mantenir-se en pista, una estratègia que li va permetre avançar posicions fins a situar-se segon rere Esteban Ocon.
Una bandera vermella decissiva
La cursa va patir una nova interrupció amb l’aparició d’una bandera vermella al voltant de la volta 32, després de la sortida de pista de Franco Colapinto. Aquesta aturada va beneficiar Verstappen, que va poder fer un canvi de pneumàtics sense perdre posicions. Amb la cursa rellançada després de 20 minuts d’interrupció, Verstappen no va dubtar a avançar Ocon i liderar la cursa amb autoritat.
A mesura que avançava, Verstappen es distanciava d’Ocon i Gasly, aconseguint una victòria amb gairebé 20 segons d’avantatge. Lando Norris, en canvi, va cometre diversos errors que el van relegar a la sisena posició, darrere de Charles Leclerc i George Russell.
Implicacions en el campionat i doble podi històric d’Alpine
Aquesta victòria permet a Verstappen ampliar l’avantatge sobre Norris a 62 punts, amb l’oportunitat de proclamar-se campió de nou a Las Vegas el 17 de novembre. A més, Alpine va completar una jornada excel·lent amb un doble podi d’Ocon i Gasly, situant l’equip francès a la sisena posició del campionat de constructors amb 33 punts, superant Haas per tres punts. Aquesta fita marca la primera vegada que dos pilots francesos pugen junts al podi des del Gran Premi d’Espanya de 1997.