Després d’una gran temporada 2024 al WRC2, que va culminar amb el títol de pilots i una adaptació prometedora al Yaris Rally1 en tres esdeveniments, Sami Pajari ha estat promocionat com a pilot principal de Toyota Gazoo Racing per a la temporada 2025.
Amb només 22 anys, Pajari s’ha consolidat com una de les joves promeses d’aquest esport, demostrant velocitat i maduresa tant al volant com en la gestió de competicions d’alt nivell
Una separació inesperada
En aquest ascens perdrà la que ha estat la seva copilot habitual en els últims anys, la finlandesa Enni Mälkönen. Després d’anys de col·laboració fructífera, que inclou el títol del WRC2 i 14 podis, Mälkönen deixarà el projecte. Segons Pajari i Toyota, el canvi busca introduir un copilot amb més experiència al màxim nivell. Mälkönen, per la seva banda, ha expressat la seva tristesa però també confiança en continuar el seu camí en el món dels ral·lis.
Enni Mälkönen és copilot des del 2012 i porta al costat de Sami Pajari des del 2021, quan encara corrien amb un Ford Fiesta Rally4, a l’ERC Junior. L’any següent van començar a córrer al WRC3 amb el Ford Fiesta Rally3, i en aquell mateix any van debutar amb un Skoda Fabia Rally2 a Sardenya, just després de guanyar el Ral·li de Portugal, van córrer amb el nou Fabia el 2023 al WRC2, van guanyar una cursa i aquest any han estat campions del WRC2, fent tres carreres amb el Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid. Una unió molt fructífera.
Enni Mälkönen va revelar en una entrevista que somiava amb ser campiona del WRC, però Sami Pajari, probablement juntament amb Toyota, van decidir que seria millor que el jove finlandès tingués un copilot diferent.