La FIA justifica les seves decisions al GP de Qatar

La Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) ha justificat les seves actuacions al Gran Premi de Qatar després de la controvèrsia generada per la manca de llums del Safety Car i la penalització aplicada a Lando Norris per ignorar les doble bandera groga.

El cas del retrovisor d’Albon i l’activació del Safety Car

Un dels incidents clau va ser el retrovisor que es va desprendre del Williams d’Alex Albon, acabant a la pista. Inicialment, la FIA no va activar el Safety Car, argumentant que la quantitat de brutícia era limitada i es trobava fora de la trajectòria de cursa. Però després que Valtteri Bottas colpegés el retrovisor, escampant més fragments i provocant punxades en diversos cotxes, inclosos els de Carlos Sainz i Lewis Hamilton, es va decidir activar-lo.

La FIA també va descartar l’ús del Virtual Safety Car (VSC) perquè no hauria estat suficient per retirar els fragments de manera segura. Tot i així, han assegurat que la situació serà revisada conjuntament amb els equips per estudiar si cal modificar els protocols en casos similars.

Problemes amb les llums del Safety Car

Una altra controvèrsia va sorgir quan es van produir fallades en les llums del Safety Car durant la cursa. Malgrat aquest problema, la FIA va notificar verbalment a tots els equips l’entrada del Safety Car a pista i el reinici de la cursa es va desenvolupar amb normalitat.

Posteriorment, es va identificar l’origen del problema i es va substituir el vehicle de seguretat abans de la seva tercera intervenció, com a mesura preventiva.

La sanció a Lando Norris

Lando Norris va ser penalitzat amb un Stop & Go de 10 segons per no respectar una doble bandera groga. La FIA considera aquesta infracció com un risc greu per a la seguretat i va aplicar la sanció seguint les directrius emeses el 19 de febrer de 2024.

En un comunicat, la federació va defensar la decisió:

“Una infracció de bandera groga doble és considerada un compromís greu de la seguretat. La penalització aplicada va ser conforme a les directrius establertes.”

Debat obert sobre la gestió dels incidents

Malgrat les explicacions de la FIA, el debat continua obert entre pilots i equips. Les queixes es concentren principalment en el retard en l’activació del Safety Car, que va afectar directament el desenvolupament de la cursa, i en la severitat de la sanció a Norris, considerada excessiva per alguns.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments