La FIA presenta els detalls tècnics definitius per als F1 de 2026

El Consell Mundial del Motor va fer públics els detalls de la nova normativa

La FIA ha aprovat lleugeres modificacions en els reglaments tècnics de la Fórmula 1 que s’implementaran a partir del 2026. Aquestes normes, que ja prometien canvis revolucionaris, han estat refinades després de l’última reunió del Consell Mundial de l’Esport del Motor.

Els equips podran començar a dissenyar els nous monoplaces a partir de l’1 de gener de 2025, però les imatges actualitzades mostren evolucions importants en elements com les ales davanteres i posteriors, així com en els apèndixs aerodinàmics del fons del cotxe.

Evolució dels motors híbrid

Les noves unitats de potència tindran un paper clau en la sostenibilitat i el rendiment. La potència elèctrica gairebé es triplicarà, augmentant de 120 kW a 350 kW (470 CV), mentre que el motor de combustió interna es limitarà a 400 kW (536 CV), en comparació amb els 550-560 kW actuals. Això serà possible gràcies a l’eliminació del sistema de recuperació tèrmica MGU-H i l’expansió de l’energia recuperada en la frenada fins a 8,5 MJ per volta mitjançant el sistema MGU-K.

Un nou mode manual de suport a l’avançament donarà avantatges al cotxe perseguidor, que podrà utilitzar energia extra fins a 337 km/h, mentre que el cotxe líder veurà limitada l’entrega d’energia elèctrica a partir dels 290 km/h.

Disseny més compacte i aerodinàmica activa

Els monoplaces de 2026 seran més petits i lleugers, amb un xassís reduït a 3.400 mm de distància entre eixos i una amplada de 1.900 mm. El pes mínim serà de 768 kg, una reducció de 30 kg respecte al 2022. També hi haurà una caiguda del 30% en la càrrega aerodinàmica i un 55% menys de resistència.

L’aerodinàmica activa, una de les grans novetats, inclourà ales davanteres i posteriors mòbils per optimitzar el rendiment en corbes i rectes. L’ala posterior tindrà un disseny de tres elements i les seves plaques laterals seran simplificades. A més, es prescindirà de la “beam wing” i es reduirà la potència del difusor per minimitzar l’efecte terra.

Millores en seguretat

La seguretat serà un dels pilars del nou reglament, amb estructures d’impacte frontal millorades i protecció lateral reforçada contra intrusions. El Roll hoop, una part clau en bolcades, augmentarà la seva resistència fins a suportar 20G. També s’instal·laran llums posteriors més brillants, llums de seguretat laterals i una antena GPS millorada per millorar la visibilitat i el seguiment en pista.

Compromís amb la sostenibilitat

La sostenibilitat serà un element central de la Fórmula 1 de 2026. Els cotxes utilitzaran combustibles totalment sostenibles, compatibles amb motors convencionals, que podrien reduir de manera significativa les emissions globals. L’objectiu és arribar a un balanç de carboni zero el 2030, gràcies a una combinació equilibrada d’energia tèrmica i elèctrica al 50%.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments