Latvala es culpa dels accidents dels seus pilots durant l’última jornada del Rallye Monte-Carlo

El Rallye Monte Carlo va suposar un repte important per als pilots més joves de Toyota, Takamoto Katsuta i Sami Pajari, que van haver d’afrontar decisions complicades i condicions adverses en la primera prova del Campionat del Món de Ral·lis (WRC) d’aquesta temporada.

Katsuta, en particular, va prendre una decisió arriscada en l’elecció de pneumàtics, optant per una combinació de pneumàtics d’hivern amb claus i super tous, en lloc de la opció més segura de quatre pneumàtics amb claus que van triar els seus companys d’equip, Sébastien Ogier i Elfyn Evans, que finalment van acabar en primera i segona posició, respectivament.

Durant la jornada del diumenge, Katsuta va patir una sortida de pista que va posar fi a la seva participació en el ral·li. El cap d’equip de Toyota, Jari-Matti Latvala, va reconèixer que va tenir part de responsabilitat en aquesta decisió, admetent que hauria d’haver pressionat més perquè els pilots joves optessin per una configuració més conservadora, donades les condicions de gel a la carretera.

Decisions arriscades i lliçons apreses

Latvala va explicar que, tot i que es va intentar convèncer Ogier i Evans perquè triessin l’opció més segura, no es va insistir prou amb Katsuta i Pajari.

Em culpo una mica perquè hauria d’haver pressionat més en Takamoto perquè utilitzés quatre pneumàtics amb claus.

Latvala en declaracions a DirtFish.

«Van ser una mica massa valents, perquè sabíem que les condicions anaven a congelar-se després del pas dels equips de seguretat pels trams. Hauríem d’haver estat més insistents».

Latvala en declaracions a DirtFish

Pajari també va tenir problemes durant la mateixa cronometrada, la primera de l’últim dia, sortint-se de la carretera després de perdre el control del vehicle en una zona gelada prop d’un pont. Latvala va atribuir aquest incident a la manca d’experiència del finlandès en condicions tan extremes com les de Monte Carlo.

«Un lloc com aquell, passant pel pont, la carretera està sempre molt gelada. Crec que va ser una experiència nova per a ell».

Latvala en declaracions a DirtFish

Un any d’aprenentatge per a Pajari

Tot i els contratemps, Latvala va destacar que l’objectiu principal d’aquesta temporada per a Pajari és l’aprenentatge i l’acumulació d’experiència.

«Sami va començar amb molta cura i anava millorant, fent-se més ràpid, cosa que és positiva. Aquest és un any per aprendre, i aquests errors formen part de la corba d’aprenentatge. Quan tornem l’any que ve, estarà molt més preparat».

Latvala en declaracions a DirtFish

Latvala també va expressar el seu optimisme per al proper Ral·li de Suècia, on espera que tant Pajari com Katsuta es trobin més còmodes.

«A Suècia, crec que estaran més dins de la seva zona de confort, conduint en condicions que els són més familiars».

Latvala en declaracions a DirtFish.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments