La primera cita de la temporada ha deixat grans moments i d’altres no tan bons. En aquesta 93a edició, Sébastien Ogier va aconseguir la seva desena victòria, consolidant-se com una llegenda viva dels ral·lis.
Tanmateix, més enllà dels resultats, aquesta edició ha estat marcada per actuacions destacades de Fourmaux o Munster, entre d’altres, així com per crítiques envers l’organització i el recorregut.
A continuació, analitzem els aspectes més rellevants, des del nostre punt de vista, tant positius com negatius, que han marcat el Rallye Monte-Carlo 2025.
Els forts del Rallye Monte-Carlo 2025
La confirmació de Fourmaux
Adrien Fourmaux ha demostrat una evolució – o confirmació – notable en aquesta edició del Rallye Monte-Carlo. Després d’unes temporades amb Ford M-Sport, l’equip més humil dels 3 que estan en el campionat, el pilot francès ha fet un pas endavant. Fourmaux va ser el millor Hyundai classificat en aquesta primera prova, en un equip amb dos companys d’equip que ja són campions del món. Una molt bona manera de començar l’any i enviar un missatge ben clar dins de l’estructura coreana.
El pas endavant de Munster
Grégoire Munster va sorprendre amb el pas endavant fet al volant del Ford Puma Rally1. No només va sumar el seu primer escratx, també va demostrar un salt qualitatiu sobre l’asfalt francés. Tot i no aconseguir sumar cap punt per al campionat després d’un problema elèctric i una sortida en l’última etapa, el pilot luxemburguès va demostrar una gran evolució.
La tornada de Gryazin
No és que Nikolay Gryazin marxés o tingués una devallada en el seu rendiment, però va ser un dels pilots que més ens va transmetre. Gryazin va tornar a demostrar la seva fogositat, i velocitat pel gaudi de tots els allí presents. Només petites errades el van portar a no endur-se el triomf entre els vehicles de la seva categoria El rus, nacionalitzat búlgar, va demostrar que és un dels pilots a tindre en compte, tant pels equips Rally1 com pels que volen guanyar el títol de Rally2.
Els torts del Rallye Monte-Carlo 2025
Un recorregut sense gens de gràcia, una organització d’esquena al públic
Aquest any, el recorregut del Rallye Monte-Carlo ha estat objecte de crítiques per part dels aficionats com pels participants. Algunes cronometrades, com les del dissabte, no van fer gens de gràcia als pilots, per la seva perillositat. I pels aficionats allí presents no va facilitar les coses els accessos als mateixos trams que l’organització ja va intentar dificultar el màxim possible.
Un campió desdibuixat
El campió en títol, Thierry Neuville, no va estar a l’altura de les expectatives en aquesta edició. Errades gruixudes, tot i que salvades, i alguns problemes mecànics van deixar una imatge deslluïda del que s’esperava d’ell.
Un WRC2 sense sentit
El campionat WRC2 patia baixes d’última hora quan alguns dels inscrits s’esborraven de la puntuabilitat en aquesta prova en veure els potencials rivals que hi tenien. Tot és estratègia, però cal una normativa clara per evitar aquestes situacions sense sentit. Al cap i a la fi, no ajuda a entendre el mateix campionat.