Pepe López torna a Hyundai per a conquerir un nou Súpercampionat

Pepe López, cinc vegades campió espanyol de ral·lis, iniciarà una nova etapa amb Hyundai. El pilot madrileny tornarà a pilotar el Hyundai i20 Rally2 aquesta temporada. La primera cursa on podrem veure al pilot madrileny serà a Lorca, la cita que obre la temporada nacional el primer cap de setmana de març. L’objectiu és repetir el títol aconseguit durant la seva última temporada amb la marca, l’any 2022.

“Estic molt content de tornar a Hyundai. Un projecte ambiciós: anem amb tot”

Pepe López

Pepe López va iniciar la seva trajectòria als ral·lis el 2013, debutant al Rally Príncepe d’Astúries amb un Citroën DS3 R1. L’any següent va competir al CERA i el CERT i va disputar una prova al mundial.

El 2015, sota el patrocini de Carlos Sainz i Peugeot, es va traslladar a França per disputar la Peugeot 208 Rally Cup al costat d’un dels seus grans rivals, Cohete Suárez. Un any després, va aconseguir el títol i també es va proclamar campió de la categoria de dues rodes motrius del CERT.

Després d’un 2018 marcat per la inactivitat per falta de pressupost, va tornar a competir amb Citroën i va aconseguir el Campionat d’Espanya de Ral·lis d’Asfalt i el primer Supercampionat d’Espanya el 2019. Gesta que va repetir el 2020. El 2021 va córrer al WRC3 amb un Skoda Fabia Rally2 i el 2022 va sumar el seu tercer títol nacional, ja amb Hyundai i el seu i20 N Rally2.

El 2024 va intentar fer el salt al WRC2 amb Terra Training Motorsport però l’equip es va dissoldre a mitja temporada, tot i haver aconseguit un segon lloc a Monte-Carlo i un tercer a Croàcia. López va intentar continuar al campionat amb un Ford Fiesta Rally2 de l’equip Past-Racing, però un accident a Portugal el va fer perdre el tren del campionat del món.

Amb la «Step 2» del Hyundai i20 Rally2

La nova evolució del Hyundai i20 Rally2, coneguda com a “Step 2”, ha estat desenvolupada per apropar-se als principals competidors de la categoira. Aquesta versió incorpora actualitzacions en diversos àmbits tècnics:

  • Aerodinàmica i suspensió: S’han implementat canvis en la configuració aerodinàmica per millorar la estabilitat a alta velocitat, així com ajustos en la suspensió per optimitzar el rendiment en terrenys variats.
  • Motor i transmissió: Les millores en el motor i el sistema de transmissió pretenen augmentar la potència i la resposta del vehicle, aspectes clau per a afrontar els desafiaments del rally.

Tot i que aquesta evolució ja ha estat treballada i provada en diferents test, encara cap equip l’ha pogut muntar en els seus Hyundai i20.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments