Els híbrids són l’únic segment que creix mentre els vehicles elèctrics perden quota de mercat per primera vegada des del 2019
El mercat automobilístic europeu va créixer menys de l’1% el 2024, mostrant signes d’estancament després de diversos anys d’expansió. Tots els tipus de motoritzacions van experimentar una caiguda en les vendes, excepte els híbrids, que es van mantenir en tendència alcista.
Estancament en les vendes de vehicles elèctrics
Després d’anys de creixement constant, el 2024 va marcar la primera disminució en les vendes de vehicles elèctrics a Europa. Els registres de cotxes 100% elèctrics (BEV) van caure un 1,2%, totalitzant 1.985.996 unitats. Això es va traduir en una lleugera reducció de la seva quota de mercat, que va passar del 15,7% al 15,4%.
Diversos factors van influir en aquesta davallada, incloent-hi la incertesa sobre els incentius governamentals, els preus elevats, la baixa valoració de revenda i les preocupacions sobre la infraestructura de càrrega. Tot i això, el 2025 es preveu una recuperació gràcies a l’arribada de models elèctrics més assequibles.
Els cotxes més venuts a Europa el 2024
En termes generals, el Dacia Sandero va ser el model més venut a Europa amb 268.101 unitats, seguit del Renault Clio i el Volkswagen Golf. Entre els models que més van créixer destaca el Mercedes EQB, amb un augment del 58% en les vendes, mentre que el Fiat 500e va patir la caiguda més pronunciada, amb una reducció del 53%.
Pel que fa als vehicles elèctrics, el Tesla Model Y va continuar sent el més venut a Europa, malgrat una caiguda del 17% en les seves vendes (209.214 unitats). El Tesla Model 3, en canvi, va augmentar un 12% (112.789 unitats), mentre que el Volvo EX30 va debutar amb força i es va situar en tercera posició amb 78.032 unitats, superant el Skoda Enyaq (68.874 unitats, +4%). El Volkswagen ID.4, per la seva banda, va quedar en cinquè lloc amb 64.756 unitats, registrant una caiguda del 24%.
Llistat de cotxes elèctrics més venuts a Europa durant el 2024
Rank | Model | Registres | Variació relació a 2023 |
---|---|---|---|
1 | Tesla Model Y | 209,214 | -17% |
2 | Tesla Model 3 | 112,789 | +12% |
3 | Volvo EX30 | 78,032 | Nou |
4 | Skoda Enyaq | 68,874 | +4% |
5 | Volkswagen ID.4 | 64,756 | -24% |
6 | Volkswagen ID.3 | 54,531 | -14% |
7 | BMW iX1 | 52,283 | +16% |
8 | MG4 | 51,775 | -28% |
9 | Audi Q4 | 48,094 | +2% |
10 | BMW i4 | 45,062 | -8% |
11 | Mercedes-Benz EQA | 43,083 | +13% |
12 | Cupra Born | 41,231 | -5% |
13 | Volvo EX40 | 39,995 | -21% |
14 | Hyundai Kauai | 36,450 | +1% |
15 | Peugeot 208 | 35,459 | -23% |
16 | Mercedes-Benz EQB | 33,188 | +58% |
17 | Volkswagen ID.7 | 32,218 | Novo |
18 | Renault Megane | 31,445 | -28% |
19 | Fiat 500 | 29,150 | -53% |
20 | Kia Niro | 25,616 | -33% |