Els forts i els torts del Rally Suècia 2025

L’únic ral·li que es corre exclusivament sobre neu i gel de la temporada ens ha deixat un duel fratricida pel triomf entre Evans i Katsuta, però també altres detalls que volem destacar.

Aquesta edició ha estat marcada pel nou doblet de Toyota, dos de dos en aquest inici d’any, així com pels errors d’alguns pilots com Fourmaux que ens havia meravellat a Monte-Carlo.

A continuació, analitzem els aspectes més rellevants, des del nostre punt de vista, tant positius com negatius, que han marcat el Rally Suècia 2025.

Els forts del Rally Suècia 2025

Elfyn Evans

Sí, és una obvietat, el pilot qui es va endur la prova, però té molt de mèrit fer-ho obrint pista i amb tots els llops al darrere. Podríem estar davant d’un dels anys del pilot gal·lès per a l’assalt del títol mundial.

En dues curses gairebé treu el doble de punts als seus perseguidors, i qui més a prop està seu en la lluita pel títol és un Ogier amb un programa parcial. És evident que això tot just acaba de començar, però aquest podria ser el seu any.

Sesks, salvant l’honor d’M-Sport Ford

El més jove i el que millor ho va fer per a l’equip britànic. Sabíem que aquesta prova s’adaptava perfectament al seu estil, però després de l’actuació de Munster al Monte-carlo podríem pensar que aquest seria el líder de l’equip com així no va acabar sent.

El pilot letó ja va deixar anar algunes píndoles de la seva velocitat la temporada passada, ara en la seva primera aparició amb un Rally1 ho ha tornat a demostrar. Caldrà seguir ben de prop les seves evolucions en el seu curt programa parcial de 6 proves.

La Rally3, quina gran categoria

A la primera cursa sobre l’asfalt francès ja ens va deixar grans sensacions, però ara a Suècia amb tota la Júnior competint ens va semblar encara millor. Si tot acaba com es preveu, amb uns Rally1 molt semblants a un Rally2, la categoria Rally3 pot gaudir d’un bon encaix, sempre que algunes marques més s’interessin en aquesta normativa.

El salt entre els Rally2 i els Rally3 no és tan gran com passava antigament amb altres categories o quan ja entraven en joc els dues rodes motrius. Aquests cotxes són també molt efectius i espectaculars i et fan gaudir de valent a peu de tram.

Els torts del Rally Suècia 2025

Kalle Rovanperä

Sense cap mena de dubtes un dels pilots que més ens va desencisar va ser Kalle. Si al Monte-Carlo sabíem que no era la prova que millor s’adaptava aquí era un dels principals candidats a la victòria final. Però no va ser així. Cinquè per darrere dels dos Hyundai. Cal alguna cosa més per tornar a conquerir la corona mundial.

Hyundai

Tot i que Neuville i Tänak van acabar fent un bon paper, en dues curses Toyota suma dos doblets consecutius. Si a Monte-Carlo era «lògic» que Ogier s’emportés el triomf, a Suècia les coses, a priori, pintaven millor amb el debut de les grans evolucions del cotxe. Però no va ser així.

A més a més, Fourmaux va fer una de les errades més flagrants que es recorden quan estava lluitant pel podi i es va descuidar de cordar-se bé el casc a l’inici de l’onzè tram. El francès es va deixar més de 20 segons i per acabar-ho d’arrodonir es va sortir en el tretzè tram de la prova havent d’abandonar. A Kènia l’equip tornarà a utilitzar el cotxe sense les evolucions per assegurar la fiabilitat en una de les proves més dures del campionat.

La FIA i les seves sancions

10.000€ de sanció per a Fourmaux per dir “… we f***ed up yesterday” (la vaig cagar ahir) al final de la Power Stage. Una multa del tot exagerada per descriure una situació d’impotència ben lògica per al pilot de Hyundai. És evident que els pilots són referents per a molta gent i molts joves, però no cal arribar a aquests extrems per part de l’ens federatiu internacional.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments