Després de recuperar la prova el 2024, Rocafort de Vallbona es prepara de nou per ser el primer ral·li del català de terra
Organitzat per WRC Management la cita comptarà amb una llista d’inscrits més curta que la de l’edició anterior però de molta qualitat
La primera cita del català de terra tindrà la mateixa estructura que l’edició anterior. Dos trams a triple passada que es disputaran durant el matí de diumenge 23 de febrer. En total la prova comptarà amb 66,06 km contra el rellotge i només 6 seran d’enllaç, fent que el 91% de la prova sigui distància cronometrada.
La jornada de dissabte està programada per a realitzar les verificacions tècniques i administratives, i els reconeixements als dos trams de la prova. Mentre que el matí de diumenge es durà a terme tota la part competitiva.
El primer participant prendrà la sortida del tram A de la primera secció a les 9:13 h, mentre que el B ho farà 23 minuts més tard, a les 9:36. Mentre que l’últim tram del ral·li es disputarà a partir de les 12:48 h.
Una llista d’inscrits sorprenent

El català de ral·lis de terra ha viscut una situació complicada en les últimes setmanes amb suspensió de la Challenge Rallycracks, una copa que aportava un important gruix de participants en els ral·lis d’aquesta disciplina. Amb la recuperació per part de la Federació Catalana d’Automobilisme (FCA) sota el nom de Copa ASR-Khumo, la prova comptarà amb un bon nombre de Ford Focus, fent la cita viable per l’organització.
Deixant la copa per a més endavant, la llista d’inscrits té pilots i vehicles de gran qualitat a la part davantera. Fins a cinc vehicles de la categoria Rally2 seran a la població de l’Urgell, alguns d’ells per provar de cara la primera cita del CERT la setmana que ve a Càceres.
El campió de Catalunya 2024 d’aquesta especialitat, Marc Comas, obrirà pista amb el seu Skoda Fabia RS Rally2 acompanyat d’Alberto Fernández. Sergi Pérez – Àxel Coronado també estaran presents amb un Citroën C3 Rally2 de la rebatejada «Mavisa» ara Werace.
José Luis Peláez – José Murado i el canari Raúl Hernández acompanyat per Pere Requena estaran a la sortida amb un Skoda Fabia RS Rally2 cadascun. L’últim dels vehicles Rally2 presents en aquesta prova és Hyundai i20 dels russos Alexander Semenov – Alexey Ignatov.
Bon nivell fora dels rally2
Joan Socias – Enrique Velasco estaran al volant d’un Toyota Yaris GR N4, mentre que Jordi Nualart i Dani Riviera sortiran amb el seu Renault Clio Rally5. Altres destacats de la llista són Pere Rovira i Marc Que amb un Peugeot 208 N2, mentre que Albert Ibars – Xavier Curulla estaran al volant d’un Peugeot 208 Rally4.
Estrena de l’ASR-Khumo

Dels nou Ford Focus inscrits en aquesta prova, el 36% dels vehicles participants, sis ho faran dins de la nova copa organitzada per la FCA. Els habituals de la Challenge estaran presents en aquesta primera cita de la temporada. Miquel Pons – Carles Planell seran els primers Focus aprendre la sortida tot i no estar inscrits dins de la copa. Però altes habituals, com Víctor Solorzano – acompanyat aquest cop per Marc Solà- Oriol Dot o Gerard Llordés, entre d’altres, sí que hi seran presents.
Comença el Trofeu de Catalunya per a Vehicles Clàssics
També cal remarcar l’inici d’una altra iniciativa en aquesta prova, el Trofeu de Catalunya per a Vehicles Clàssics. Tot i que en alguna prova de la temporada passada ja s’hi va poder veure un petit tast, enguany el trofeu ja està establert de foma oficial. Per aquest primer ral·li hi ha inscrits dos cotxes, el Ford Escort MkII de Kini Muntada – Jordi Ibarra, ja recuperat el seu aparatós accident a Tàrrega l’any passat. I el Porsche 911 SC de Manel Arroyo – Guifré Pujol.
Itinerari
TC | Tram | Hora |
---|---|---|
TC 1 | TC A | 9:13 |
TC 2 | TC B | 9:36 |
Assistència A | – | 10:11 |
TC 3 | TC A | 10:49 |
TC 4 | TC B | 11:12 |
Assistència B | – | 11:47 |
TC 5 | TC A | 12:25 |
TC 6 | TC B | 12:48 |
Inscrits
- #1 – Marc Comas Gracia – Alberto Fernandez Ramirez – Skoda Fabia RS Rally2
- #2 – Sergi Pérez Benítez – Axel Coronado Jiménez – Citroën C3 Rally2
- #3 – Jose Luis Pelaez Olivares – Jose Murado Gonzalez – Skoda Fabia RS Rally2
- #4 – Raul Hernandez Hernandez – Pedro Requena Palomares – Skoda Fabia RS Rally2
- #5 – Aleksandr Semenov – Aleksei Ignatov – Hyundai i20 Rally2
- #6 – Joan Socias Femenia – Enrique Velasco Alonso – Toyota GR Yaris
- #7 – Jordi Nualart Caparros – Daniel Rivera de la Red – Renault Clio Rally5
- #8 – Jesus Cucharrera Moreno – Eduard Ferran Lopez – Can-Am Maverick R XRS
- #9 – Pau Barca Coll – Marc Closa Pujol – Polaris RZR 1000 XP
- #10 – Pere Enric Rovira Salvado – Marc Que Canals – Peugeot 208
- #11 – Albert Ibars Vergé – Xavier Carulla Gomez – Peugeot 208 Rally4
- #12 – Miquel Pons Feced – Carles Planell Vives – Ford Focus 1.6 16V
- #14 – Víctor Solórzano García – Marc Solá de la Torre – Ford Focus 1.6 16V
- #15 – Gerard Llordes Espina – Sonia Montilla Martínez – Ford Focus 1.6 16V
- #16 – Oriol Dot Casellas – Domenec Castellet de la Puebla – Ford Focus 1.6 16V
- #17 – Sergi Sauquet Solanas – Sara Camprubi Pujals – Ford Focus 1.6 16V
- #18 – Carles Garcia Mateos – Laia Garcia Muñoz de Bustillo – Ford Focus 1.6 16V
- #19 – Miquel Labarias Cortes – Mia Sandur – Ford Focus 1.6 16V
- #20 – Francesc Olivé Iborra – Bernat Josep I Parera – Ford Focus 1.6 16V
- #21 – Manel Arroyo Pérez – Guifré Pujol Solsona – Porsche 911 SC
- #22 – Joaquim Muntada Colom – Jordi Ibarra Ordoñez – Ford Escort MK2
- #23 – Robert Armengol Brils – Tània Comellas Sala – Ford Focus 1.6 16V
- #24 – Jordi Castellà Forcat – Jaume Garcia Comellas – Peugeot 206 RC
- #25 – Jaume Quintana Carbonell – Josep Maria Plaza Noguera – Peugeot 205 Rallye
- #26 – Marc Velazquez Suñer – Francesc Xavier Cla Vendrell – Seat Ibiza GTI