Rocafort de Vallbona donarà el tret de sortida al Campionat de Catalunya de ral·lis de terra 2025

Després de recuperar la prova el 2024, Rocafort de Vallbona es prepara de nou per ser el primer ral·li del català de terra

Organitzat per WRC Management la cita comptarà amb una llista d’inscrits més curta que la de l’edició anterior però de molta qualitat

La primera cita del català de terra tindrà la mateixa estructura que l’edició anterior. Dos trams a triple passada que es disputaran durant el matí de diumenge 23 de febrer. En total la prova comptarà amb 66,06 km contra el rellotge i només 6 seran d’enllaç, fent que el 91% de la prova sigui distància cronometrada.

La jornada de dissabte està programada per a realitzar les verificacions tècniques i administratives, i els reconeixements als dos trams de la prova. Mentre que el matí de diumenge es durà a terme tota la part competitiva.

El primer participant prendrà la sortida del tram A de la primera secció a les 9:13 h, mentre que el B ho farà 23 minuts més tard, a les 9:36. Mentre que l’últim tram del ral·li es disputarà a partir de les 12:48 h.

Una llista d’inscrits sorprenent

Rally_Rocafort_2024_Marc_Comas_Carla_Salvat_Skoda_Fabia_Rally2
© Nacho Mateo

El català de ral·lis de terra ha viscut una situació complicada en les últimes setmanes amb suspensió de la Challenge Rallycracks, una copa que aportava un important gruix de participants en els ral·lis d’aquesta disciplina. Amb la recuperació per part de la Federació Catalana d’Automobilisme (FCA) sota el nom de Copa ASR-Khumo, la prova comptarà amb un bon nombre de Ford Focus, fent la cita viable per l’organització.

Deixant la copa per a més endavant, la llista d’inscrits té pilots i vehicles de gran qualitat a la part davantera. Fins a cinc vehicles de la categoria Rally2 seran a la població de l’Urgell, alguns d’ells per provar de cara la primera cita del CERT la setmana que ve a Càceres.

El campió de Catalunya 2024 d’aquesta especialitat, Marc Comas, obrirà pista amb el seu Skoda Fabia RS Rally2 acompanyat d’Alberto Fernández. Sergi Pérez – Àxel Coronado també estaran presents amb un Citroën C3 Rally2 de la rebatejada «Mavisa» ara Werace.

José Luis Peláez – José Murado i el canari Raúl Hernández acompanyat per Pere Requena estaran a la sortida amb un Skoda Fabia RS Rally2 cadascun. L’últim dels vehicles Rally2 presents en aquesta prova és Hyundai i20 dels russos Alexander Semenov – Alexey Ignatov.

Bon nivell fora dels rally2

Joan Socias – Enrique Velasco estaran al volant d’un Toyota Yaris GR N4, mentre que Jordi Nualart i Dani Riviera sortiran amb el seu Renault Clio Rally5. Altres destacats de la llista són Pere Rovira i Marc Que amb un Peugeot 208 N2, mentre que Albert Ibars – Xavier Curulla estaran al volant d’un Peugeot 208 Rally4.

Estrena de l’ASR-Khumo

Rally_Rocafort_2024_Focus
Ral·li Rocafort de Vallbona 2024. Foto: Nacho Mateo

Dels nou Ford Focus inscrits en aquesta prova, el 36% dels vehicles participants, sis ho faran dins de la nova copa organitzada per la FCA. Els habituals de la Challenge estaran presents en aquesta primera cita de la temporada. Miquel Pons – Carles Planell seran els primers Focus aprendre la sortida tot i no estar inscrits dins de la copa. Però altes habituals, com Víctor Solorzano – acompanyat aquest cop per Marc Solà- Oriol Dot o Gerard Llordés, entre d’altres, sí que hi seran presents.

Comença el Trofeu de Catalunya per a Vehicles Clàssics

També cal remarcar l’inici d’una altra iniciativa en aquesta prova, el Trofeu de Catalunya per a Vehicles Clàssics. Tot i que en alguna prova de la temporada passada ja s’hi va poder veure un petit tast, enguany el trofeu ja està establert de foma oficial. Per aquest primer ral·li hi ha inscrits dos cotxes, el Ford Escort MkII de Kini Muntada – Jordi Ibarra, ja recuperat el seu aparatós accident a Tàrrega l’any passat. I el Porsche 911 SC de Manel Arroyo – Guifré Pujol.

Itinerari

TCTramHora
TC 1TC A9:13
TC 2TC B9:36
Assistència A10:11
TC 3TC A10:49
TC 4TC B11:12
Assistència B11:47
TC 5TC A12:25
TC 6TC B12:48

Inscrits

  1. #1 – Marc Comas Gracia – Alberto Fernandez Ramirez – Skoda Fabia RS Rally2
  2. #2 – Sergi Pérez Benítez – Axel Coronado Jiménez – Citroën C3 Rally2
  3. #3 – Jose Luis Pelaez Olivares – Jose Murado Gonzalez – Skoda Fabia RS Rally2
  4. #4 – Raul Hernandez Hernandez – Pedro Requena Palomares – Skoda Fabia RS Rally2
  5. #5 – Aleksandr Semenov – Aleksei Ignatov – Hyundai i20 Rally2
  6. #6 – Joan Socias Femenia – Enrique Velasco Alonso – Toyota GR Yaris
  7. #7 – Jordi Nualart Caparros – Daniel Rivera de la Red – Renault Clio Rally5
  8. #8 – Jesus Cucharrera Moreno – Eduard Ferran Lopez – Can-Am Maverick R XRS
  9. #9 – Pau Barca Coll – Marc Closa Pujol – Polaris RZR 1000 XP
  10. #10 – Pere Enric Rovira Salvado – Marc Que Canals – Peugeot 208
  11. #11 – Albert Ibars Vergé – Xavier Carulla Gomez – Peugeot 208 Rally4
  12. #12 – Miquel Pons Feced – Carles Planell Vives – Ford Focus 1.6 16V
  13. #14 – Víctor Solórzano García – Marc Solá de la Torre – Ford Focus 1.6 16V
  14. #15 – Gerard Llordes Espina – Sonia Montilla Martínez – Ford Focus 1.6 16V
  15. #16 – Oriol Dot Casellas – Domenec Castellet de la Puebla – Ford Focus 1.6 16V
  16. #17 – Sergi Sauquet Solanas – Sara Camprubi Pujals – Ford Focus 1.6 16V
  17. #18 – Carles Garcia Mateos – Laia Garcia Muñoz de Bustillo – Ford Focus 1.6 16V
  18. #19 – Miquel Labarias Cortes – Mia Sandur – Ford Focus 1.6 16V
  19. #20 – Francesc Olivé Iborra – Bernat Josep I Parera – Ford Focus 1.6 16V
  20. #21 – Manel Arroyo Pérez – Guifré Pujol Solsona – Porsche 911 SC
  21. #22 – Joaquim Muntada Colom – Jordi Ibarra Ordoñez – Ford Escort MK2
  22. #23 – Robert Armengol Brils – Tània Comellas Sala – Ford Focus 1.6 16V
  23. #24 – Jordi Castellà Forcat – Jaume Garcia Comellas – Peugeot 206 RC
  24. #25 – Jaume Quintana Carbonell – Josep Maria Plaza Noguera – Peugeot 205 Rallye
  25. #26 – Marc Velazquez Suñer – Francesc Xavier Cla Vendrell – Seat Ibiza GTI

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments