El Circuit de Barcelona-Catalunya van acollir la setmana passada els entrenaments oficials de pretemporada de la F3 2025, amb tres jornades de proves que van servir per veure els nou monoplaces de la categoria i als pilots novells.
Nikola Tsolov (Campos Racing) va destacar amb el millor temps (1:26.618) durant el segon dia, beneficiant-se de l’experiència acumulada en una escuderia que repeteix alineació: Mari Boya, Tasanapol Inthraphuvasak i el propi Tsolov. La pluja del tercer dia va impedir superar aquest registre.
Un total de 19 pilots debutaran aquest any a la F3, amb Campos Racing opta per la continuïtat. La representació catalana inclou Bruno del Pino (MP Motorsport) i Javier Sagrera (AIX Racing), provinents de l’Eurocup 3. Sagrera, campió 2024, i Del Pino, tercer en 2024, s’uneixen a Mari Boya (Campos Racing).
Nou monoplaca: sostenibilitat, aerodinàmica i majors costos
La F3 2025 estrena monoplaça amb canvis significatius:
- Combustibles 100% sostenibles (un any abans que la F1).
- Llandes de 16 polzades (entre les 13 de la F3 anterior i les 18 de F1/F2), afectant el comportament aerodinàmic.
- Alerons redissenyats per millorar les avançaments i flux d’aire.
- Segurecia reforçada: estructures antixoc i cockpit adaptat.
Manté el motor Mecachrome V6 (380 CV), però incorpora una nova caixa de canvis de 3MO.
Impacte financer: les equipes alerten de costos creixents
El nou disseny suposarà un augment del 20-50% en despeses per a les equipes, segons fonts del sector. Factors com el preu del xassís, recanvis i adaptacions d’infraestructures pressionaran els pressupostos, tot i els esforços de la FIA per contenir costos.