Les segones passades pels trams han estat molt complicades ja que es trobaven molt trencats
Al WRC2, Oliver Solberg també s’ha vist obligat a abandonar
El Safari ha demostrat, una vegada més, la seva imprevisibilitat. Ott Tänak, pilot d’Hyundai, liderava còmodament la cursa amb més de 45 segons d’avantatge després dl vuitè tram. No obstant això, una fuita d’oli al seu i20 va marcar l’inici dels seus problemes. Tot i els intents de reparació, Tänak patia una avaria a l’arbre de transmissió, fet que li ha fet perdre tota l’avantatge acumulada durant el dia.
Toyota aprofita l’oportunitat

Amb els problemes de Tänak, els pilots de Toyota han aprofitat l’oportunitat. Elfyn Evans, el líder del campionat, ha agafat el lideratge de la prova, seguit de prop pel seu company d’equip Kalle Rovanperä. En finalitzar la jornada, Evans compta amb un avantatge de 7,7 segons sobre Rovanperä. Per la seva banda, Tänak ha caigut a la tercera posició, situant-se a 55,4 segons del líder.
Incidències per a Neuville i abandonament de Fourmaux

Thierry Neuville, també ha viscut una jornada complicada. Després de rebre dues penalitzacions al matí, vha sumat una tercera de 50 segons per un retard de 5 minuts al control horari del vuitè tram. Malgrat això, els problemes del seu company Tänak li permeten mantenir esperances de pujar al podi, del qual el separen 36 segons.
Mentrestant, Adrien Fourmaux s’ha vist obligat a abandonar per segona vegada. Després de problemes de bateria dijous, el pilot francès ha patit la trencadissa del braç de suspensió davanter dret després d’una punxada. Sense la peça de recanvi necessària, s’ha vist obligat a retirar-se.
Cap pilot sense problemes
Takamoto Katsuta i Aaron Johnston, al volant d’un Toyota GR Yaris Rally1, ocupen la cinquena posició després d’un dia marcat per diversos pneumàtics punxats que els han fet perdre més de tres minuts. Sami Pajari i Marko Salminen, també amb un Toyota GR Yaris Rally1, són sisens. Tot i haver patit un parabrisa trencat i una punxada a l’inici de la jornada, han mostrat un bon ritme en els trams restants.
Per la seva banda, Josh McErlean i Eoin Treacy, amb un Ford Puma Rally1, es troben en la setena posició. Han perdut molt de temps en la setena cronometrada en aturar-se per investigar el fum que sortia del capó. A la següent especial, han hagut de conduir en mode carretera, perdent encara més temps.
Drama també al WRC2

Després de l’ensorrament d‘Oliver Solberg i Elliot Edmondson quan s’han quedat literalment tirat al fesh-fesh del setè tram amb el seu Toyota GR Yaris Rally2, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, també amb un Toyota GR Yaris Rally2, lideren la categoria WRC2 al final de la jornada. Tenen un avantatge de 10,2 segons sobre Gus Greensmith i Jonas Andersson, que condueixen un Skoda Fabia RS Rally2. Jan Solans i Rodrigo Sanjuan, amb un Toyota GR Yaris Rally2, es troben a 30,1 segons dels líders en tercera posició.
Classificació
Posició | Pilot – Copilot | Cotxe | Temps | Diferència |
---|---|---|---|---|
1 | Elfyn Evans – Scott Martin | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:00:45.4 | – |
2 | Kalle Rovanperä – J. Halttunen | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:00:53.1 | +7.7 |
3 | Ott Tänak – Martin Järveoja | Hyundai i20 N Rally1 | 2:01:40.8 | +55.4 |
4 | Thierry Neuville – M. Wydaeghe | Hyundai i20 N Rally1 | 2:02:16.8 | +1:31.4 |
5 | Takamoto Katsuta – A. Johnston | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:04:11.8 | +3:26.4 |
6 | Sami Pajari – Marko Salminen | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:05:04.5 | +4:19.1 |
7 | Josh McErlean – Eoin Treacy | Ford Puma Rally1 | 2:06:20.8 | +5:35.4 |
8 | K. Kajetanowicz – M. Szczepaniak | Toyota GR Yaris Rally2 | 2:06:39.2 | +5:53.8 |
9 | Gus Greensmith – J. Andersson | Škoda Fabia RS Rally2 | 2:06:49.4 | +6:04.0 |
10 | Jan Solans – Rodrigo Sanjuan | Toyota GR Yaris Rally2 | 2:07:19.5 | +6:34.1 |