El pilot japonès farà el salt a l’equip principal a partir del GP del Japó, mentre que Lawson torna a la Racing Bulls després de només dues curses.
Els rumors s’han confirmat: Liam Lawson serà desplaçat de Red Bull a Racing Bulls, mentre que Yuki Tsunoda ocuparà el seu lloc a l’equip principal a partir del Gran Premi del Japó. La decisió arriba després d’un inici complicat per a Lawson amb el RB21 i d’unes actuacions destacades de Tsunoda a les últimes curses.
Tsunoda, una oportunitat clau per consolidar-se
El pilot japonès, de 24 anys, ha format part de l’estructura de Red Bull des de la seva arribada a la F1 el 2021. Tot i un inici irregular a la categoria, en els darrers mesos ha mostrat més maduresa i regularitat. El seu bon paper a la classificació d’Austràlia i a la cursa esprint de la Xina han estat determinants per a la seva promoció. Ara, haurà de demostrar que pot ser un segon pilot fiable per a Verstappen i aspirar a consolidar-se de cara a 2026.
Lawson, una jugada arriscada per Red Bull
El neozelandès de 23 anys, que havia impressionat el 2023, veu com la seva gran oportunitat a Red Bull s’esvaeix en només dues curses. Tot i ser considerat una aposta segura per acompanyar Verstappen, la direcció de l’equip ha decidit que la seva adaptació no ha estat prou ràpida. Christian Horner ha justificat la decisió afirmant que cal prendre mesures ràpides per a optimitzar el rendiment de l’equip i protegir el desenvolupament de Lawson.
El director de l’equip ha explicat el canvi:
“Ha estat difícil veure el Liam amb dificultats amb el RB21. La nostra prioritat és mantenir el títol de pilots i recuperar el de constructors, i aquesta és una decisió purament esportiva. La experiència de Tsunoda serà molt valuosa per millorar el cotxe. A la vegada, creiem que el millor per a Lawson és continuar el seu desenvolupament a la Racing Bulls, on se sentirà més còmode.”
Christian Horner
Un any decisiu per a Tsunoda
Aquesta temporada marcarà el futur de Tsunoda a la F1. Si aconsegueix rendir al nivell exigit, es consolidarà com a pilot de Red Bull i podria assegurar-se el segon seient per a 2026. En cas contrari, el seu futur a la categoria podria quedar en dubte, amb la possibilitat d’un pas a l’IndyCar amb Honda o d’esperar una plaça en equips amb motor Honda a partir de 2026.