La FIA ha convocat una reunió amb tots els fabricants de motors de F1 durant el Gran Premi de Bahrain. L’objectiu? Explorar seriosament el retorn dels mítics motors V10, ara amb el guant de combustibles sostenibles.
Mohammed Ben Sulayem, president de la FIA, va ser el primer a insinuar-ho públicament: motors clàssics però amb tecnologia verda. Nikolas Tombazis, director de monoplaces, va afegir alguna cosa més a la Xina: “No descartem res, ni tan sols avançar la data abans del 2031”.
Una frase que deixa en l’aire el futur dels híbrids V6 previstos per al 2026.
Audi i Honda, en contra
Els fabricants, però, no ho tenen clar. Audi, que arriba el 2026 amb una aposta clara per l’híbrid i l’elèctric, veuria amb mals ulls un canvi de guió. Honda, que torna sota les regles del 2026, tampoc s’ha pronunciat a favor. I és que les inversions ja estan fetes: desenvolupar un V10 sostenible seria més barat, però requereix temps.
2028 o 2031: la disbauxa dels terminis
S’havia rumorejat un possible retard de dos anys als V6 (fins al 2028) per donar pas als V10, però sembla improbable. El 2031, fi del cicle actual, és la data més realista. Malgrat això, el paddock comença a veure-ho com una opció viable.
Un V10 amb aquests carburants seria més econòmic i, sobretot, més emocionant. La FIA sap que el show també compta. I el soroll d’un V10, potser, val més que mil híbrids.