Dijous, abril 24, 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Piastri i McLaren lideren uns lliures 2 accidentats al GP del Japó

La segona sessió d’entrenaments lliures del Gran Premi del Japó de Fórmula 1 ha estat marcada per nombroses interrupcions a causa de quatre banderes vermelles. Malgrat això, McLaren ha aconseguit situar els seus dos monoplaces al capdavant, amb Oscar Piastri registrant el millor temps de 1:28.114, seguit de prop per Lando Norris, a només 0.049 segons. Aquest resultat consolida el bon estat de forma de l’equip britànic en aquest tram de la temporada.

Accidents i interrupcions constants

Els incidents han començat ben aviat, amb un greu accident de Jack Doohan (Alpine) a la corba 1. El jove australià, que substituïa Esteban Ocon en aquesta sessió, ha perdut el control del cotxe en la frenada inicial i ha impactat contra les proteccions, provocant la primera bandera vermella de la tarda. Afortunadament, Doohan ha sortit il·lès de l’accident, però el seu monoplaça ha quedat greument danyat i ha estat retirat per les grues del circuit.

Més tard, Fernando Alonso (Aston Martin) també ha patit una sortida de pista que ha causat una nova interrupció. L’asturià, que estava provant una configuració diferent en el seu cotxe, ha perdut el control a la zona de Degner i ha acabat a la grava. Encara que no ha col·lidit amb les barreres, els comissaris han hagut d’aturar la sessió per retirar el cotxe amb seguretat.

A més, petits incendis a l’herba adjacent a la pista han generat dues banderes vermelles addicionals. Aquest foc, provocat pel sobreescalfament de peces dels monoplaces en contacte amb la vegetació seca, han obligat els organitzadors a actuar ràpidament per evitar riscos majors. Aquest fet ha alterat el ritme dels equips, que han hagut de modificar els seus plans de treball.

Domini de McLaren en condicions adverses

Malgrat les interrupcions constants, McLaren ha estat l’equip més fort de la jornada. Oscar Piastri ha marcat el millor temps amb un 1:28.114, seguit molt de prop pel seu company d’equip, Lando Norris, qui ha quedat a 49 milèsimes de segon. Aquest rendiment demostra la competitivitat de l’MCL38 en un traçat com el de Suzuka, on l’equilibri aerodinàmic i l’eficiència en corbes ràpides són fonamentals.

Red Bull Verstappen F1 Japó 2025
Red Bull Verstappen F1 Japó 2025

Ferrari i Red Bull han quedat lleugerament endarrerits en aquesta sessió, però sense mostrar totes les seves cartes. Max Verstappen ha finalitzat en tercera posició, a dues dècimes de Piastri, mentre que Charles Leclerc i Carlos Sainz han ocupat la quarta i cinquena posició respectivament. Tant Red Bull com Ferrari han centrat gran part del seu treball en simulacions de cursa, amb tandes més llargues per analitzar el desgast dels pneumàtics.

Expectatives de cara a la classificació i la cursa

Els resultats d’aquesta sessió apunten a una qualificació molt disputada. McLaren sembla tenir un bon equilibri en el seu monoplaça i podria ser un rival seriós per a Red Bull, especialment si Verstappen no aconsegueix trobar el ritme adequat. Ferrari també podria estar en la lluita, tot i que el seu ritme de classificació ha estat menys consistent.

Aston Martin, per la seva banda, ha tingut una jornada complicada amb l’accident d’Alonso i algunes dificultats en l’adaptació del cotxe al traçat japonès. L’equip britànic necessitarà fer ajustos per millorar el seu rendiment en la sessió de classificació.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments