El traçat català va rebre més de 30.000 aficionats durant tot el cap de setmana
L’equip AF Corse va iniciar la temporada 2025 de l’European Le Mans Series amb una victòria inesperada a les 4 Hores de Barcelona, disputades diumenge al Circuit de Barcelona-Catalunya. Matthieu Vaxiviere va avançar tres LMP2 en l’última volta per creuar la línia d’arribada en primera posició amb l’Oreca-Gibson número 83, compartit amb Francois Perrodo i Alessio Rovera.
Amb aquest resultat, AF Corse esdevé el segon equip en la història de l’ELMS en aconseguir una victòria absoluta amb un cotxe de la subcategoria LMP2 Pro/Am. La remuntada final de Vaxiviere, impulsada per un canvi de pneumàtics just abans de l’últim període de Virtual Safety Car, va ser decisiva.
Chadwick fa història amb IDEC Sport, tot i quedar-se a les portes del triomf

Malgrat perdre el lideratge en l’última volta, l’equip IDEC Sport (equip que Hyundai – Genesis ha selecciont per a competir en la categoría Hypercar a partir de 2026) va aconseguir la victòria en la categoria LMP2. El català Dani Juncadella, acompanyat de Mathys Jaubert i Jamie Chadwick van protagonitzar una estrena destacada. Chadwick, amb aquest resultat, es converteix en la primera dona en guanyar una cursa de LMP2 a l’ELMS.
El podi de la categoria LMP2 el van completar el VDS Panis Racing (#48) i el Vector Sport (#10), amb només 1,7 segons de diferència entre els tres primers.
Gatting resisteix la pressió i dona la victòria a les Iron Dames

La cursa de LMGT3 va tenir emoció fins al final. Michelle Gatting va defensar amb èxit la primera posició amb el Porsche #85 de les Iron Dames davant l’atac constant de Daniel Serra (Ferrari #57, Kessel Racing). El marge final: només 0,7 segons. L’equip femení format per Gatting, Célia Martin i Sarah Bovy va sumar així la seva tercera victòria a l’ELMS. El Proton Competition #60, amb Alessio Picariello al volant, va acabar tercer, a tan sols 0,8 segons del Ferrari. El català present en aquesta categoria, Miguel Molina, no va poder quallar una bona actuació acabant en desena posició.
CLX Motorsport domina en LMP3 amb una victòria ajustada

En LMP3, la victòria va ser per al Ligier JS P325-Toyota #17 de CLX Motorsport, que havia sortit des de la pole. Adrien Closmenil va creuar la meta 1,9 segons per davant de Gillian Henrion (RLR MSport). El tercer lloc va ser per al #88 d’Inter Europol Competition, a 9,3 segons. Closmenil, Paul Lanchere i Theodor Jensen van mantenir a ratlla els actuals campions de la categoria.
Cal destacar una de les novetats en aquesta categoria va ser el nou motor Toyota V6 twin-turbo amb un so molt més agradable per a tots els presents al circuit, donant als vehicles de la categoria un salt qualitatiu important i notori.