Dimecres, abril 23, 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Ferrari busca redempció a casa en les 6 Hores d’Imola, segona cita del Mundial de Resistència 2025

La mítica pista italiana acull aquest cap de setmana la segona prova del WEC 2025, amb 36 vehicles inscrits i una graella gairebé idèntica a la de la primera cursa a Qatar.

Després del debut de temporada al Qatar, el Campionat del Món de Resistència (WEC) fa parada a Europa amb motiu de les 6 Hores d’Imola, segona prova del calendari 2025. La cursa, que es disputarà diumenge 20 d’abril de 13 h a 19 h, comptarà amb 36 vehicles inscrits i només tres canvis respecte a la graella inaugural.

A la categoria Hypercar, Aston Martin ha optat per córrer amb dues alineacions de dos pilots, com permet el reglament per a curses de sis hores. Així doncs, Harry Tincknell i Charlie Eastwood compartiran el volant de la Valkyrie n°007, mentre que Alex Riberas i Marco Sørensen ho faran amb la n°009. La resta de marques, incloent-hi Toyota, Porsche i Ferrari, mantindran alineacions de tres pilots.

Els rivals de Ferrari a la categoria Hypercar, formada per 18 cotxes, no han estat pas de braços plegats des de la cursa de Qatar, treballant intensament per frenar el Cavallino Rampante. I no falten candidats disposats a pujar al graó més alt del podi a Imola. L’equip Cadillac Hertz Team JOTA va estar lluitant per les posicions d’honor al Pròxim Orient fins que els seus dos cotxes van col·lidir dramàticament en una represa després del cotxe de seguretat, mentre que el BMW M Team WRT sembla cada cop més preparat per trencar el seu malefici al WEC.

Aston Martin Qatar hyperpole 2025 WEC
Aston Martin Qatar hyperpole 2025 WEC

Els campions en títol, Toyota i Porsche, van tenir un inici de temporada més discret. El fabricant japonès –el més reeixit en la història del certamen– no va passar de la cinquena i sisena posició, i la marca alemanya només va poder rascar un sol punt amb una desena plaça. Serà interessant, mentrestant, veure el progrés que ha pogut fer l’equip Aston Martin THOR durant aquest període, després d’assolir dos top 10 amb el nou Valkyrie a l’IMSA.

A la graella de LMGT3, formada també per 18 cotxes, un duel èpic per la victòria a Qatar va acabar amb Corvette (TF Sport) superant per ben poc McLaren (United Autosports), aquest últim l’últim fabricant a comprometre’s amb un futur a la categoria Hypercar. Tots dos voldran mantenir l’impuls inicial, però sens dubte totes les mirades estaran posades en Valentino Rossi, de l’equip Team WRT. BMW va aconseguir un doblet a Itàlia l’any passat –i un triomf inaugural del nou vegades campió del món de motociclisme sens dubte faria embogir l’afició local.

McLaren LMGT3 WEC 2025 Qatar
McLaren LMGT3 WEC 2025 Qatar

Ferrari vol treure’s l’espina de 2024

Després d’un triplet a Losail, Ferrari buscarà fer valer el factor pista davant els seus Tifosi. A Imola, la firma de Maranello vol redimir-se de l’edició del 2024, on una decisió estratègica errònia sota la pluja li va fer perdre una victòria que semblava assegurada. Toyota, amb el trio Conway-Kobayashi-de Vries, va aprofitar l’errada i es va endur el triomf, amb els dos Porsche oficials completant el podi.

Horaris del cap de setmana (hora catalana)

Divendres 18 d’abril

  • Lliures 1: 11.15 – 12.45
  • Lliures 2: 16.00 – 17.30

Dissabte 19 d’abril

  • Lliures 3: 10.40 – 11.40
  • Qualificació LMGT3: 14.30 – 14.42
  • Hyperpole LMGT3: 14.50 – 15.00
  • Qualificació Hypercar: 15.10 – 15.22
  • Hyperpole Hypercar: 15.30 – 15.40

Diumenge 20 d’abril

  • Cursa: 13.00 – 19.00

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments