La marca de luxe sud-coreana de Hyundai aposta fort per la resistència amb un LMDh dissenyat per Oreca, motor V8 biturbo i debut previst el 2026.
Genesis Magma Racing, la divisió esportiva de la marca de luxe de Hyundai, ha fet oficial el llançament del seu primer Hypercar: el GMR-001, un LMDh amb xassís Oreca i motor V8 biturbo de 3,2 litres, derivat de la tecnologia del WRC. El vehicle ha estat presentat al Saló de l’Automòbil de Nova York a escala real, després d’un primer prototip a escala 1:2, i competirà per primera vegada el 2026 al WEC, amb participació també prevista a l’IMSA el 2027.
Una aposta visual i tècnica amb identitat coreana
El GMR-001 destaca pel seu disseny, a càrrec del centre Genesis Design Europe liderat per Luc Donckerwolke. La línia estètica es basa en la filosofia “Athletic Elegance” amb una lluminària de doble banda que recorre els laterals i la part posterior del cotxe. La carrosseria, tenyida amb un degradat de taronja “Magma” a vermell fosc, expressa visualment la calor i intensitat del grup motopropulsor.
El GMR-001 és una escultura d’alt rendiment que combina l’eficiència aerodinàmica amb l’ADN estètic de Genesis, aportant un llenguatge visual únic al món de la resistència”.
Donckerwolke
Lotterer i Derani, primeres peces del projecte

De moment, Genesis ha confirmat dos pilots per al programa 2026: el veterà André Lotterer i el brasiler Pipo Derani, dos noms de pes en el panorama de resistència.
“És un honor formar part d’aquest projecte i poder portar una nova marca a circuits com Le Mans o Daytona”.
Lotterer
Paral·lelament, Genesis Magma Racing ja ha començat a competir amb èxit a l’European Le Mans Series (ELMS) en col·laboració amb IDEC Sport. Els joves talents Jamie Chadwick i Mathys Jaubert, provinents del programa de formació Trajectory, es van estrenar amb victòria a les 4 Hores de Barcelona al volant d’un LMP2.
Un debut esperat al 2026
Amb aquest projecte, Genesis s’uneix a una graella cada cop més competitiva en l’era Hypercar del WEC, que ja compta amb noms com Ferrari, Toyota, Peugeot, Alpine, BMW, Cadillac, Porsche i Aston Martin. El debut del GMR-001 s’espera per la temporada 2026 del Mundial de Resistència, amb l’objectiu clar de competir a Les 24 Hores de Le Mans.