Divendres, maig 23, 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

La FIA ajusta la BoP per a les 6 Hores d’Imola: Ferrari i Cadillac, entre els més penalitzats

L’organització publica els nous paràmetres de la Balance of Performance (BoP) per a la segona prova del WEC 2025, amb increments de pes per als equips que van destacar a Qatar.

Amb motiu de la segona cursa del Mundial de Resistència 2025, les 6 Hores d’Imola, la FIA i l’ACO han publicat les modificacions de la Balance of Performance (BoP) per a les dues principals categories: Hypercar i LMGT3. Com és habitual, els ajustos busquen equilibrar el rendiment dels diferents vehicles després del comportament observat a la prova inaugural de Losail (Qatar).

Categoria Hypercar: penalitzacions per a Ferrari, Cadillac i Aston Martin

Entre els prototips Hypercar, el fabricant més penalitzat és Cadillac, que haurà de carregar 11 kg addicionals per cursar amb 1.041 kg de pes total. Ferrari, després del triplet a Qatar, rebrà 8 kg extra, fins a arribar als 1.045 kg, mentre que Aston Martin, en la seva segona cursa amb la Valkyrie, en suma 9 més (1.051 kg).

Porsche, en canvi, rep una millora significativa: 11 kg menys respecte a Losail, i situarà els seus 963 en 1.053 kg. BMW també s’endú un petit increment (+5 kg, fins a 1.042 kg).

Quant als equips que no van protagonitzar grans resultats a Qatar, els ajustaments són mínims:

  • Toyota GR010 Hybrid: +1 kg (1.065 kg)
  • Peugeot 9X8: –1 kg (1.030 kg)
  • Alpine A424: –2 kg (1.042 kg)

Categoria LMGT3: els millors a Qatar hauran de córrer amb més pes

El BoP també s’aplica a la categoria LMGT3, penalitzant les tres marques que van ocupar el podi a Qatar:

  • Corvette Z06.R n°33 (TF Sport)
  • McLaren 720S Evo n°59 (United Autosports)
  • BMW M4 n°31 (The Bend Team WRT)

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments