Després de la fallida de P1 Fuels, la FIA designa TotalEnergies com a nou subministrador de carburant sintètic per a la resta de la temporada 2025
La fallida de P1 Performance Fuels, antic proveïdor de combustible sintètic per al Campionat del Món de Ral·lis (WRC), ha forçat un canvi sobtat de subministrador i un increment significatiu en els costos per als equips participants. La FIA ha designat TotalEnergies com a nou proveïdor exclusiu a partir del Ral·li Illes Canàries, i fins al final de la temporada 2025.
Un augment del 25% en el preu per litre
Amb aquest canvi, el preu per litre ha passat de 6,96 € a 8,75 €, sense incloure impostos, el que representa un augment del 25%. Tenint en compte que un vehicle Rally1 consumeix prop de 500 litres per ral·li, el cost de combustible per cotxe s’enfila ara a 4.375 € per prova, més de 895 € addicionals per cotxe respecte al cost anterior.
Aquesta despesa s’ha de multiplicar per cada vehicle inscrit i representa una càrrega addicional per als equips, especialment per als privats o amb menys recursos, que veuen com el pressupost per prova es tensiona encara més.
Canvi immediat i en espera del futur proveïdor
El canvi s’ha implementat de manera immediata, començant pel Ral·li Illes Canàries (24-27 d’abril), sense possibilitat de transició progressiva. Això ha obligat els equips a adaptar-se ràpidament a les característiques del nou carburant i assumir els nous costos.
Mentrestant, la FIA ja treballa en el concurs per al contracte de subministrament de carburant per al període 2026-2028, amb una decisió prevista en les pròximes setmanes. Es busca un subministrador que mantingui l’aposta pel carburant 100% sostenible, però amb garanties econòmiques i logístiques més estables.