Fabricants i organitzadors coincideixen a valorar una extensió de tres anys per donar continuïtat a l’èxit esportiu i a l’entrada de noves marques
El futur del reglament tècnic Hypercar del Mundial de Resistència (WEC) podria viure una nova ampliació. Després de l’extensió de dos anys anunciada l’estiu passat fins al final del 2029, ara es planteja estendre el cicle actual fins al final de la temporada 2032. Així ho ha confirmat el director del WEC, Frédéric Lequien, en declaracions a Autosport, destacant que es tracta d’una possibilitat realista atès l’èxit i estabilitat que viu actualment la categoria reina de la resistència.
La normativa actual, basada en dues vies d’accés —els Le Mans Hypercar (LMH) i els LMDh—, va entrar en vigor el 2021 per als LMH i el 2023 per als LMDh. Inicialment prevista per a cinc anys, es va estendre fins al 2027 per sincronitzar amb els LMDh. L’any passat, en el marc de les 24 Hores de Le Mans, la FIA i l’ACO van anunciar una segona pròrroga fins al 2029 i l’entrada d’una categoria d’hidrogen el 2028. Ara, l’escenari contempla allargar tres anys més les normatives actuals, per permetre que marques com Hyundai, McLaren i Ford, que s’incorporaran el 2027, puguin obtenir retorn competitiu i comercial de la seva inversió.
Diversos fabricants han mostrat suport a aquesta proposta. Porsche, mitjançant el responsable del seu programa LMDh, Urs Kuratle, ha expressat que “tindria tot el sentit del món, tant per al WEC com per a l’IMSA”. Per part de Peugeot Sport, el seu director tècnic Olivier Jansonnie ha subratllat la necessitat que els nous entrants disposin d’un cicle competitiu prou llarg. Tot i això, cap fabricant ha estat consultat formalment fins ara sobre els detalls de l’extensió. Tant Kuratle com Jansonnie coincideixen també en la importància de convergir les normatives LMH i LMDh en el futur per unificar la categoria, aprofitant el millor de cada sistema.
L’objectiu seria dissenyar una única plataforma tècnica per al següent reglament. Mentrestant, la incògnita continua sent si la categoria d’hidrogen —que hauria d’entrar en vigor el 2028— estarà realment preparada, ja que Toyota, principal impulsor d’aquesta tecnologia, ha advertit de la complexitat de tenir un vehicle competitiu a temps.